KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/február
• Szabó B. István: Évtized-váltás Jegyzetek a XIV. Magyar Játékfilmszemle előtt
• Zalán Vince: Etikai parancs és történelem Beszélgetés Fábri Zoltánnal
• Bikácsy Gergely: A fájdalom árnyéka Rekviem
• Almási Miklós: A jóság traumája Kettévált mennyezet
• Zalán Vince: „Tehetetlen vagy!” Szabadgyalog
• Csala Károly: A „nyakig szegények” köztársasága A bankett
• Lengyel Balázs: Aranyhörcsög a babaházban Szeleburdi csalás
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Blöffök és szerelmek San Sebastian
• Zsugán István: Eleven dokumentumok Nyon

• Tasi József: Villa a Vorosilov úton Beszélgetés Fehér Imrével a népi kollégiumokról
• N. N.: Fehér Imre (1926–1975) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Pukk!
• Harmat György: A Birodalom visszavág
• Zsilka László: A vágtató huszárosztag
• Hollós László: Variáció egy szerelemre
• Bognár Éva: A Vízesés fia
• Loránd Gábor: A férfiak pedig nem sírnak
• Koltai Ágnes: Napfivér, Holdnővér
TELEVÍZÓ
• Kovács András Bálint: Omlet, a jugoszláv ifjúmunkás
• Csepeli György: A tulajdonságok nélküli televízió
• Faragó Vilmos: Modor „A technika nyomasztó ugyan...”
• Baracs Dénes: A sajt mellé hírkosár A francia televízióról
KÖNYV
• Gáti Péter: Filmévkönyv, 1980
• Csala Károly: Az „új spanyol film”
POSTA
• Tasnádi Edit: Saját forgatókönyvének szerepét játszotta el Olvasói levél
• Szabó László: Fekete Ferenc Olvasói levél

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A fehér sárkány

Marton László Távolodó

 

Ha „a gyermek a felnőtt apja” – egy jól sikerült gyerekfilm a felnőttet is könnyűszerrel hatalmába kerítheti. A fehér sárkány rendezői, Janusz Morgenstern és Jerzy Domaradzki, láthatóan nem bíztak ebben a lelki rokonságban, két filmet gyúrtak egybe, egyet a gyerekeknek, mesebeli bonyodalmakkal, egy másikat pedig a felnőtteknek evilági konfliktusokkal. Így kerülhetett Jim Martin amerikai környezetvédő egy képzeletbeli ország elvarázsolt erdejébe, ahol is egy fehér sárkány őrzi az örök fiatalság elixírjét. Míg a kisfiú mesebeli kalandokba keveredik, addig az apa nem kevésbé kalandos körülmények között próbálja megóvni a természetet a multinacionális mohósággal szemben. A nyugati ármány ellen paradox módon az amerikai akciófilmek stílusában folyik a küzdelem. A koprodukcióban készült utánzat, akár a Kelet-Európában gyártott Lego, nem másodosztályú, hanem hasznavehetetlen; az elnagyolt, durván megmunkált elemek sehogy sem illeszkednek. A fehér sárkányra kíváncsi felnőtt és gyermek okkal érezheti úgy, hogy elrontották a játékát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/05 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5388