KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/február
• Szabó B. István: Évtized-váltás Jegyzetek a XIV. Magyar Játékfilmszemle előtt
• Zalán Vince: Etikai parancs és történelem Beszélgetés Fábri Zoltánnal
• Bikácsy Gergely: A fájdalom árnyéka Rekviem
• Almási Miklós: A jóság traumája Kettévált mennyezet
• Zalán Vince: „Tehetetlen vagy!” Szabadgyalog
• Csala Károly: A „nyakig szegények” köztársasága A bankett
• Lengyel Balázs: Aranyhörcsög a babaházban Szeleburdi csalás
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Blöffök és szerelmek San Sebastian
• Zsugán István: Eleven dokumentumok Nyon

• Tasi József: Villa a Vorosilov úton Beszélgetés Fehér Imrével a népi kollégiumokról
• N. N.: Fehér Imre (1926–1975) filmjei
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Pukk!
• Harmat György: A Birodalom visszavág
• Zsilka László: A vágtató huszárosztag
• Hollós László: Variáció egy szerelemre
• Bognár Éva: A Vízesés fia
• Loránd Gábor: A férfiak pedig nem sírnak
• Koltai Ágnes: Napfivér, Holdnővér
TELEVÍZÓ
• Kovács András Bálint: Omlet, a jugoszláv ifjúmunkás
• Csepeli György: A tulajdonságok nélküli televízió
• Faragó Vilmos: Modor „A technika nyomasztó ugyan...”
• Baracs Dénes: A sajt mellé hírkosár A francia televízióról
KÖNYV
• Gáti Péter: Filmévkönyv, 1980
• Csala Károly: Az „új spanyol film”
POSTA
• Tasnádi Edit: Saját forgatókönyvének szerepét játszotta el Olvasói levél
• Szabó László: Fekete Ferenc Olvasói levél

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Nappali őrség

Szalóky Bálint

Dnyevnoj dozor – orosz, 2006. Rendezte: Timur Bekmambetov. Szereplők: Konstantin Kabenszkij, Vlagyimir Menysov, Maríja Porosína. Forgalmazó: InterCom. 140 perc.

 

A nagyszabású orosz fantasy-trilógia első felvonása, a 2005-ös Éjszakai őrség példa nélküli nemzetközi sikert aratott, a Nappali őrség tehát már kitaposott ösvényen lépked, hozva, ami elvárt volt tőle. Az amerikai marketingkampányokat megszégyenítő módon beharangozott, 2006 január elsején bemutatott második etap minden korábbi bevételi rekordot megdöntött Oroszországban, szépen maga mögé utasítva a tengerentúlról érkező dömpinget. A Sötétség és Fény erőinek hosszú évszázadokon átívelő, napjaink Moszkvájában zajló összecsapását szövi tovább a film, ügyesen építve a korábban megismert fantasy-világra. A vámpírok, boszorkányok és a határvonalon meghúzódó, mindig éber őrség krónikása, Timur Bekmambetov ismét bebizonyítja, hogy lehet az óceán innenső oldalán is majdnem olyan látványos akciójeleneteket fabrikálni, mint a Mátrix- vagy éppen A Gyűrűk Ura-trilógiában – tehetségben nem, inkább csak pénzben van errefelé hiány. A Nappali őrség érdekessége mégsem a hollywoodi klisék némi humorral is átszőtt, jeles másolásában, hanem a bevett recepteket feljavító, hamisítatlan orosz ízekben rejlik: a történelmi emlékeket kitörölhetetlenül magán viselő moszkvai környezetben, vodkabűzös leheletű, sörhasú hőseiben és kiélt arcú asszonyaiban. Hamarosan kiderül, mit akar vagy tud megőrizni ebből Bekmambetov első, Wanted című amerikai filmjében.

Extrák: werkfilm; előzetes.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/03 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9367