KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Kutyahideg

Vincze Árpád

Eight Below – amerikai, 2006. Rendezte: Frank Marshall. Szereplők: Paul Walker, Moon Bloodgood, Bruce Greenwood, Jason Biggs. Forgalmazó: InterCom. 116 perc. 

A producerként több tucat mozit jegyzõ Frank Marshall az Arachnophobia, az Életben maradtak és a Kongó után negyedik saját rendezésében is valós alapanyaghoz nyúlt. 1958-ban egy japán expedíció tagjainak szánhúzó kutyáik nélkül kellett elhagyniuk az Antarktiszt, hogy elkerüljenek egy hatalmas vihart. A megláncolt állatok a zord idõjárás és az éhség szorításában vívták élethalálharcukat, miközben gazdájuk hónapokon át hiába reménykedett a visszatérésben. Az eseményekbõl 1983-ban japán stáb forgatott történethû játékfilmet (Nankyoku monogatari avagy – nemzetközi forgalmazásban: –Antarctica.)

Marshall jelenbe áthelyezett sztorija csak kevéssé emlékeztet az eredeti eseménysorra. A drámaiság szolid – Disney-világban járunk! –, az amerikaivá lett figurák ismerõsek: egy férfi, aki mindent megtenne a kutyáiért, egy nõ, akinek alig van több dolga, mint a zárójelenetben csókot váltani a férfival, egy baráttá váló idegen és egy rajzfilmbe illõ, mókás mellékalak, aki a humor pillanataiért felelõs.

Ahogyan a számos fajtáról szóló számtalan kutyás filmben (A vadon szavától a Kutyabajnokig), az állatok most is okosak, hûségesek és kitartók, így bizonyos, hogy sokan lelkesülten és aggódva figyelik a gördülékenyen elõadott, szívszorító és hepiendbe torkolló igaztörténet-mesét. A figyelmesebbek meg konstatálhatják, hogy az ebek viselkedése idõnként gyanúsan ember-logikájú, s akit nem varázsol el a sok szép kutyatekintet, egy-két pillanatban még meg is ijedhet: a kutyák mintha megszólalni készülnének…

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/10 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10813