KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Az Európa-rejtély

Pápai Zsolt

Europe Report – amerikai, 2013. Rendezte: Sebastián Cordero. Szereplők: Sharlto Copley, Michael Nyqvist, Anamaria Marinca. Forgalmazó: ADS Service. 90 perc.

 

A tavalyi év méltánytalanul alulértékelt filmjeinek versenyében jó esélyekkel indulhatna az ecuadori Sebastián Cordero független amerikai opusa, amely a Jupiter jégbe fagyott, Európa nevű holdjára indított expedícióról szól. A rendező összetrombitált néhány szimpatikus amerikai, illetve pár afrikai és európai színészt (a District 9-ból, a Négy hónap, három hét, két napból, a svéd Tetovált lányból), akik túl jók ahhoz, hogy Hollywood foglalkoztassa őket, és uzsonnapénzből felépítette minimálscifijét az újabban egyre inkább amortizálódott, elkopott – illetve csak kevesek által leleményesen használt – found footage-formára: a film kizárólag belső (azaz a cselekmény terében elhelyezett) kamerák által rögzített képekből áll, fedélzeti és sisakkamerák felvételeiből, további archívként beállított dokumentum-anyagokból és híradórészletekből kerekedik ki. A sztorifűzés ugyan nem problémamentes, de Az Európa-rejtély egészében remek darab, diszkrét kis munka a kortárs mainstream monstre-scifik árnyékában. Van valami hátborzongató ellentmondásosság, vagy ha tetszik: elgondolkodtató többértelműség a jégbe zárt Európán az élet nyomait kutató űrhajó sorsát elregélő – végkifejletét tekintve egyszerre felemelő és lehangoló – történetben.

Extrák: nincsenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/02 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11610