KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Feketelista Hollywoodban? Az amerikai színész-szakszervezet attól tart, hogy az iraki háború ellen fellépő színészek szankciókra számíthatnak. A jobboldali Fox tévé felmérése szerint a nézők 76 %-a követeli, hogy hallgattassák el a pacifista sztárokat. Sokan szeretnék Martin Sheen eltávolítását a Fehér Ház című sorozatból, amelyben az amerikai elnököt alakítja. Sean Penn nevét pedig (akinek apja McCarthy szenátor idején már megtapasztalhatta a feketelista súlyos egzisztenciális hátrányait) épp most törölték egy filmvígjáték stáblistájáról.

 

*

 

Abel Ferrara a New York-i nehézfiúk és könnyűvérű lányok krónikása új filmjében egy sztriptízbár sűrű atmoszférájába vezeti be nézőit. A Go-go Tales azonban nem ezért lett a pletykalapok csemegéje, hanem a főszereplők miatt: úgy hírlik, Naomi Campbell és Claudia Schiffer is igent mondott a felkérésre.

 

*

 

Folytatódik a francia klasszikusokból készülő remake-ek sora. Míg Neil Jordan legfrissebb filmje, a Good Thief (Jó tolvaj) Jean-Pierre Melville első bűnügyi filmje a Bob nagyban játszik forgatókönyve alapján készült, Luc Besson produkciós cége a Királylány a feleségem kosztümös filmsikerét dolgozza fel újra Tulipános Fanfan címen – Gerard Phillipe után Vincent Perez-zel a címszerepben.

 

*

 

Hetven éves korában meghalt Stan Brakhage az amerikai kísérleti filmezés doyenje. Az ötvenes évek közepe óta majdnem négyszáz rövidfilmet készítő avantgarde művész a hollywoodi mainstreamre is hatott. Egyedülálló montázstechnikája az amerikai kísérleti film legszívesebben másolt alkotójává tette (többek között az ő nevéhez fűződik a Harcosok klubjából is ismerős szubliminális képsorok első művészi alkalmazása) – manapság olyan rendezők sorolják magukat a „tanítványai” közé, mint Martin Scorsese és David Fincher.

 

*

 

46 esztendős korában öngyilkos lett Leslie Cheung, a hong kongi filmipar legnagyobb romantikus férfisztárja (és az egyetlen, aki nyíltan felvállalta homoszexualitását): egy ötcsillagos szálloda egyik ablakából kiugorva vetett véget életének. Cheung a 80-as évektől jelentős szerepet kapott a helyi új hullám sikereiben, kivételes módon mind a kínai oldalon (Isten veled ágyasom, Csábító Hold), mind Hong Kongban (Szebb holnap, Rouge, A vadság napjai).

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2278