KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Végképp eltörölni

Hungler Tímea

Hősünk – az egykori trónfosztott szépségkirálynő, Vanessa Williams koronatanú. Komoly hadi titkok tudora, kinek púderkompaktja terhelő adatoktól teljes CD-romot rejt. Vonzza is a bajt rendesen. Ahová formás lábait beteszi, ott a bérgyilkos a parlagon is megterem. Védelmét a tárgyalásig az elsőszámú FBI-kommandó-király látja el, egy több mint testőr, valóságos élő pajzs: Arnold Schwarzenegger. Arnie tudja mi a dörgés. Egyik kezében ekeszarv, másik kezében hőérzékelő automata ágyúnaszád; csípőből tüzel, lábbal tipor és mindeközben gondolkodni sem felejt el. Ez utóbbi nem is árt; filmünkben dúl az ármány: a Cég lepaktált a főcsecsen terroristával, Alekszej Grigorjeviccsel vagy Grigorij Alekszejevicesel.

Célszerű hát a szép Vanessát pudriéjával egyetemben biztonságba helyezni a kínai halárusnál. Arnie csipogóját azonban lehallgatják, így hiába a megbeszélt találka a majomháznál, már minden bokor alján gubbaszt egy-két korrupt szövetségi. A mi fiunkat viszont nem olyan fából faragták! Lélekjelenlétét bizonyítandó szétlő egy terráriumot, megosztva a munka javát egy aligátorral. Hiába: egy Schwarzeneggert nehéz végképp eltörölni.

Ami a fegyverarzenál mellett elsősorban a hajdani body-builder fejlett öniróniájának köszönhető. Ezen aprócska tulajdonság emeli legújabb filmjét a nézhető kategóriába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/09 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=347