KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Dosztojevszkij-adaptációk

N. N.

 

1910 Csardinyin: A félkegyelmű

1920 Fritz Kortner: A Karamazov testvérek

1920 Lupu Pick: A félkegyelmű (német)

1923 Robert Wiene: Bűn és bűnhődés

1931 Fedor Ozep: Dmitrij Karamazov, a gyilkos (német)

1935 Josef von Sternberg: Bűn és bűnhődésPeter Lorre (Raszkolnyikov)

1935 Pierre Chenal: Bűn és bűnhődésPierre Blanchar (Raszkolnyikov)

1945 Georges Lampin: A félkegyelműGérard Philipe (Miskin) Edwige Feuillere (Nasztaszja Filipovna), Lucien Coedel (Rogozsin)

1951 Akira Kuroszava: A félkegyelmű (Hakuchi) — Toshiro Mifune (Denkichi Akama, „Rogozsin"), Masayuki Mori (Kinji Kameda, „Miskin"), Setsuoko Hara (Taeko Nasu, „Nasztaszja Filippovna")

1956 Georges Lampin: Bűn és bűnhődésRobert Hossein (René Brunel, „Raszkolnyikov")

1957 Luchino Visconti: Fehér éjszakák

1958 Claude Autant-Lara: A játékos

1958 Ivan Pirjev: A félkegyelmű I. részJurij Jakovlev (Miskin)

1958 Richard Brooks: A Karamazov testvérekYul Brynner (Dimitrij), Maria Schell (Grusenyka)

1969 Robert Bresson: Egy szelíd asszony

1970 Ivan Pirjev: A Karamazov testvérek

1970 Lev Kulidzsanov: Bűn és bűnhődés

1971 Robert Bresson: Egy álmodozó négy éjszakája

1973 Fehér György: A bosszú (Feljegyzések az egérlyukból)

1980 Alekszej Batalov: A játékos (csehszlovák)

1988 Andrzej Wajda: ÖrdögökLambert Wilson (Sztavrogin), Jerzy Radziwillowicz (Satov)

1997 Makk Károly: A játékos


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/02 17. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3597