KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Elment egy filmográfus

K. K. I.

A film műfajával szinte önkéntelenül társítjuk a reflektorfényt, a nyilvánosságot, az érdekességet. Luttor Márta élete éppen ellenkezőleg, a háttérben, csendben, mindennapi szorgos munkával telt el. Tevékenysége mégis pótolhatatlanul fontos volt a magyar filmélet számára. Filmográfus volt, sok százezer adat gyűjtője, rendszerezője, publikálója. Kevesen ismerik ezt a munkakört, mely idősebb testvérével, a bibliográfiával rokon. Csakhogy itt nem könyvészettel, hanem filmekkel foglalkozik művelője. Egyik műfaj sem lehet meg nélkülük. A sajtó, a rádió, a televízió, a filmtörténeti kutatások, filmklubok, a filmforgalmazás és még sorolhatnánk, mi minden merít ezekből a fontos adatokból. És a sok-sok könyvből, kiadványból, melyekben ezek az adatok rendszereződnek, Luttor Márta neve számos filmográfiai kiadványon szerepelt, hosszú éveken át. Talán furcsán hangzik, de így igaz, szenvedéllyel dolgozott, lazítás nélkül. Külföldön, különféle filmográfus szervezetekben, tanácskozásokon képviselte hazánkat.

A Filmévkönyv eddig megjelent köteteinek egyik szerkesztője, fontos munkatársa volt. A nyomdában lévő nyolcadik kötetben most már gyászkeretben jelenik meg a neve.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/12 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5147