KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Talán jövőre

A. Kovács Miklós

 

A történet nem túl bonyolult. Egy fiatalemberről szól, aki autóstopos kalandozásai közben egy faluba vetődik, s mivel a gépállomáson húzta meg magát egy éjszakára, legott beáll traktorosnak. Ami nem is csoda, hisz a faluban általában mosolyognak, általában jókedvűek; a lányok, asszonyok odaadóan kedvesek; általában farmer inget, farmer nadrágot hordanak a fiatalok – s a főszereplőnek, kockás ingben, az aratás mellett még kombájn-rodeóra, (orv)vadá-szatra, nőkre, traktor-rallyre is marad ideje, valódi eastern-hősként, szalmakalappal.

Mindezt kedvesen, némi iróniával meséli el a rendező. A főszereplő fiú motiválatlan cselekedeteiért, az erőltetett párbeszédekért kárpótolnak a megfigyelések, s az egyszerű környezetrajz. Kárpótolnak a kitűnően játszó, s kitűnően jellemzett mellékszereplők. Ha nem hitelesítik is, de legalább néhány percét elfogadtatják a Talán jövőre kellemes zenével kísért másfél órájának.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/02 44. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7563