KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/március
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 25 éves a Filmtudományi Intézet
POSTA
• Kas Ilona: Hogy mi a televízió... Olvasói levél

• Kovács András Bálint: „Gyönyörű válság” A Társulás Stúdió előzményei és törekvései
• Bikácsy Gergely: Az alperesek Kabala
• Zsugán István: A gének dala Anna
• Zalán Vince: Se hús, se hal Rontás és reménység
• Bódy Gábor: Kreatív gondolkozó szerszám A „kísérleti film” Magyarországon
• András László: Egy gengszterfilm hátországa A Keresztapa
• Wisinger István: Hollywood Hollywood ellen Az amerikai filmgyártás útvesztői
• Zilahi Judit: Mire jön be a közönség? Washingtoni filmlevél az új évad kasszasikereiről
• Csala Károly: Egy szigetvilág fölfedezése (1.) Amerikai szociofilm, 1930–1945
• Szabó Júlia: Fény és mozgás Viking Eggeling és a magyar aktivizmus
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Szamurájok és banditák
• Kövesdi Rózsa: Mesél a bécsi erdő
• Koltai Ágnes: Ámokfutó
• Jakubovits Anna: Zorán, a zsoké fia
• Varga András: Víkendház nélkül nem élet az élet
• Gáti Péter: Menekülés haza
• Ardai Zoltán: Újra szól a hatlövetű
• Bikácsy Gergely: Egyszerű eset
• Lajta Gábor: Az összekötő jönni fog
• Schubert Gusztáv: A Hótündér
TELEVÍZÓ
• Horvát János: „Folyt. köv.” A tévésorozatokról
• Fehér Gyula: Műsor öt nyelven Az Újvidéki Televízióról
KÖNYV
• Báron György: A halandóság leltára

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Tangó, fantomok és Pénelope Cruz. Pedro Almodóvar új filmet forgat, a Volver (Visszatérni) két helyszínen, Madridban és Almodóvar szülőföldjén, La Manchában játszódik, és egy család asszonyai három generációjának történetét meséli el.

 

*

 

Rembrandt Éjjeli őrjárata filmre ihlette Peter Greenawayt. A történet középpontjában a híres festmény megfestése áll. A bemutatót a festő születésének 400. évfordulójára, 2006-ra tervezik.

 

*

 

Hollywoodban folytatódik a sikeres ázsiai filmek újrahasznosítása. Martin Scorsese a hongkongi kettősügynök-film, a Szigorúan piszkos ügyek adaptálására készül. Az új változatban a bostoni rendőrség ügynöke (Leonardo DiCaprio) egy ír-amerikai bandába épül be, miközben a gengszterek a rendőrök soraiba építik be a téglát (Matt Demon).

 

*

 

Cronenberg John Wagner (Dredd bíró) képregényéből forgat: hősét (Viggo Mortensen) azért fogják perbe, mert önvédelemből gyilkolt. Az Erőszakos történet befejezése után Cronenberg visszatér örök témájához, az emberi testhez. A Fájdalomcsillapító szép új világában a szépségipar lesz a vezető iparág, a plasztikai sebészet pedig a legnépszerűbb művészet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8240