KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/július
POSTA
• Balogh Béla: Éreklődéssel olvasom... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Közhelyeket válaszolhatunk... Szerkesztői válasz
• Bánk Melinda: Júniusi számuk... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Úgy érezzük... Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
VITA
• Dobai Péter: Elnémul a szó, megszólal a kép Vita a forgatókönyvről
• Kertész Ákos: Mohamed koporsója Vita a forgatókönyvről
• Szalai Györgyi: A harmadik oldal Vita a forgatókönyvről
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Reményre ítélve Cannes (1)

• Koltai Tamás: Fenn az ernyő Vőlegény
• Kövesdi Rózsa: Elvek és tervek Beszélgetés Jeles Andrással
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Gyurmahorror fáradt dokumentummal Oberhausen

• Györffy Miklós: Peter Weiss és a film
• N. N.: Peter Weiss filmjei
• Buda Béla: Jegyzet Huston filmjéhez
LÁTTUK MÉG
• Peredi Ágnes: Szicíliai védelem
• Kovács András Bálint: Ez Amerika
• Ardai Zoltán: Az ifjúkor forró évei
• Hollós László: A kapitány kalandjai
• Kövesdi Rózsa: Meztelenek és bolondok
• Harmat György: Vízimese
• Lajta Gábor: Szóljon a rock
• Sebők László: Éjszaka történt
• Lajta Gábor: Katonadolog
TELEVÍZÓ
• Bikácsy Gergely: Óriások és törpék Miskolc
• N. N.: A 22. miskolci tévéfesztivál díjnyertesei
• Csepeli György: Katarzis papucsban A tévéjátékok társadalomelvű esztétikájához
• Mihályfi Imre: Mentsük meg a tévédrámát!
• Koltai Ágnes: A hitehagyott tollnok Szegény Avroszimov
• Koltai Tamás: Hol kezdődött Viktor Brizgalov erkölcsi romlása? A tanszék
• László Balázs: A televíziózás őshazájában Az angol televízióról
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Olasz kismonográfia Kovács Andrásról
• Varga András: Veress József: Kovács András

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Kóser játszma

Tosoki Gyula

Holy Rollers – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Asch. Szereplők: Jesse Eisenberg, Justin Bartha, Ari Graynor. Forgalmazó: Budapest Film. 85 perc.

A kilencvenes évek végén New Yorkban felgöngyölítettek egy extasyban utazó, méretes kábítószer-hálózatot, melynek az volt a különlegessége, hogy Hollandia és az Egyesült Államok között ingázó drogfutárjai jobbára ortodox amerikai zsidók voltak. A debütáns Kevin Asch rendezõ ennek az ügynek járt utána, filmje középpontjába egy jó szándékú, de idõvel a bûn vonzásába kerülõ fiatal zsidó fiút helyezve. A Kóser játszma elsõ fele kifejezetten érdekes, a karakterek és a külsõ szemlélõ számára ismeretlen miliõ ugyanis sokat ígér, ráadásul a fõszerepet adó Jesse Eisenberg (a Social Networkben õ játszotta Mark Zuckerberget) jelenléte is imponáló. Idõvel azonban mindez megváltozik, és Sam lecsúszásának beindulásával párhuzamosan a film színvonala is zuhanórepülésbe kezd. Afféle közhelyszótárra alakul a mese, a legtöbb pillanata a hasonló leépülés-történetekbõl untig ismert klisékbõl áll össze (kitaszíttatás a családból; a régi barátok elvesztése; a fõnök nõjének csábítása stb.). Pedig a rendezõ több utat is választhatna ahhoz, hogy a munkája izgalmasságát megtartsa, sõt növelje: a bûnügyi szál erõsítésével a thriller felé vezethetné, míg a fõszereplõ belsõ konfliktusának kibontásával a dráma irányába kormányozhatná a filmet. Sajnos egyiket sem teszi, ehelyett érdektelenségbe futtatja mûvét.

Extrák: Nincsenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10776