KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/július
POSTA
• Balogh Béla: Éreklődéssel olvasom... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Közhelyeket válaszolhatunk... Szerkesztői válasz
• Bánk Melinda: Júniusi számuk... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Úgy érezzük... Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
VITA
• Dobai Péter: Elnémul a szó, megszólal a kép Vita a forgatókönyvről
• Kertész Ákos: Mohamed koporsója Vita a forgatókönyvről
• Szalai Györgyi: A harmadik oldal Vita a forgatókönyvről
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Reményre ítélve Cannes (1)

• Koltai Tamás: Fenn az ernyő Vőlegény
• Kövesdi Rózsa: Elvek és tervek Beszélgetés Jeles Andrással
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Gyurmahorror fáradt dokumentummal Oberhausen

• Györffy Miklós: Peter Weiss és a film
• N. N.: Peter Weiss filmjei
• Buda Béla: Jegyzet Huston filmjéhez
LÁTTUK MÉG
• Peredi Ágnes: Szicíliai védelem
• Kovács András Bálint: Ez Amerika
• Ardai Zoltán: Az ifjúkor forró évei
• Hollós László: A kapitány kalandjai
• Kövesdi Rózsa: Meztelenek és bolondok
• Harmat György: Vízimese
• Lajta Gábor: Szóljon a rock
• Sebők László: Éjszaka történt
• Lajta Gábor: Katonadolog
TELEVÍZÓ
• Bikácsy Gergely: Óriások és törpék Miskolc
• N. N.: A 22. miskolci tévéfesztivál díjnyertesei
• Csepeli György: Katarzis papucsban A tévéjátékok társadalomelvű esztétikájához
• Mihályfi Imre: Mentsük meg a tévédrámát!
• Koltai Ágnes: A hitehagyott tollnok Szegény Avroszimov
• Koltai Tamás: Hol kezdődött Viktor Brizgalov erkölcsi romlása? A tanszék
• László Balázs: A televíziózás őshazájában Az angol televízióról
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Olasz kismonográfia Kovács Andrásról
• Varga András: Veress József: Kovács András

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Még zöldebb a szomszéd nője

Tamás Amaryllis

Az ember egy dolognak van maradéktalanul birtokában: önmagának. Légy, ami vagy! – tanácsolja Jack Lemmon Walter Matthaunak, mikor az látogatóba készül az Újabb Nőhöz, Sophia Lorenhez. A cimborák számára megélni az életet annyi, mint hagyni, hogy az élet megélje őket. A szívrabló „szerelem-gengszter”, Matthau ebben a folytatásban is rendületlen párbajt vív ádázul gyűlölt-szeretett kortársával. Leendő partnernőjét pedig úgy próbálja elbájolni, hogy giliszta-nézőbe viszi éjnek évadján. A „rejtély”-levessel, dobozos vörösborral, lekváros kenyérrel meg egy zseniális Michael Jackson rep-paródiával meghódított Lorennél is többre értékeli azonban az Öreg Halász Duó, hogy a Nagy Halat, Harcsa Huntert pecabotvégre kapja.

A frenetikus első részt követő második sokat veszített annak „hamvasságából’. Továbbra is erőssége azonban a Matthau és Lemmon-játszotta vén zsémbelődők epikureus hozzáállása az élet dolgaihoz. Szellemes fricskát adnak az elmúlásnak: öregségük az életművük.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=114