KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/július
POSTA
• Balogh Béla: Éreklődéssel olvasom... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Közhelyeket válaszolhatunk... Szerkesztői válasz
• Bánk Melinda: Júniusi számuk... Olvasói levél
• A szerkesztőség : Úgy érezzük... Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
VITA
• Dobai Péter: Elnémul a szó, megszólal a kép Vita a forgatókönyvről
• Kertész Ákos: Mohamed koporsója Vita a forgatókönyvről
• Szalai Györgyi: A harmadik oldal Vita a forgatókönyvről
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Reményre ítélve Cannes (1)

• Koltai Tamás: Fenn az ernyő Vőlegény
• Kövesdi Rózsa: Elvek és tervek Beszélgetés Jeles Andrással
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Gyurmahorror fáradt dokumentummal Oberhausen

• Györffy Miklós: Peter Weiss és a film
• N. N.: Peter Weiss filmjei
• Buda Béla: Jegyzet Huston filmjéhez
LÁTTUK MÉG
• Peredi Ágnes: Szicíliai védelem
• Kovács András Bálint: Ez Amerika
• Ardai Zoltán: Az ifjúkor forró évei
• Hollós László: A kapitány kalandjai
• Kövesdi Rózsa: Meztelenek és bolondok
• Harmat György: Vízimese
• Lajta Gábor: Szóljon a rock
• Sebők László: Éjszaka történt
• Lajta Gábor: Katonadolog
TELEVÍZÓ
• Bikácsy Gergely: Óriások és törpék Miskolc
• N. N.: A 22. miskolci tévéfesztivál díjnyertesei
• Csepeli György: Katarzis papucsban A tévéjátékok társadalomelvű esztétikájához
• Mihályfi Imre: Mentsük meg a tévédrámát!
• Koltai Ágnes: A hitehagyott tollnok Szegény Avroszimov
• Koltai Tamás: Hol kezdődött Viktor Brizgalov erkölcsi romlása? A tanszék
• László Balázs: A televíziózás őshazájában Az angol televízióról
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Olasz kismonográfia Kovács Andrásról
• Varga András: Veress József: Kovács András

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Michelangelo Antonioni, Pedro Almodóvar és Wong Kar-wai. Ha van „három tenor” a filművészetben, ez az. A tervezett közös film témája kevésbé meglepő: az Erosz két nő sorsát követi, akik ugyanabba a férfiba szerelmesek. A forgatást a tervek szerint a nyolcvankilenc éves olasz mester kezdi Toscanában. A film részben digitális videóra készül, Antonioni Az oberwaldi titokban (1979) elsőként kísérletezett a videó filmes felhasználásával.

 

*

 

Wim Wenders produkciós cége, a Road Movies másfél órás filmösszeállítást tervez, amelyben neves rendezők 7-8 perces rövidfilmet készítenek az Időről. Az alkotók között található Bertolucci, Godard, Jarmusch, Kaurismäki, Lynch, Marker, Kaige, Roeg, Menzel, Figgis és Spike Lee. A Wenders által forgatott záróepizód a Párizs, Texas alternatív befejezése, amely arról szól, mi történt volna, ha a Nastassja Kinski által alakított hősnő tíz perces késése következtében nem találkozik a kisfiával.

 

*

 

Jön a Trainspotting 2? Irwin Welsh mindenestre már írja a folytatást (Pornófilm), amelyben az egyes számú angol kultfilm hőseit tíz évvel a történtek után látjuk majd viszont. A folytatásban nemcsak a hősök változnak meg, hanem, ha Welshen múlik, a szereplők is, aki szerint „érdekesebb lenne, ha a karaktereket, más színészek játszanák”. Danny Boyle mindenesetre ragaszkodik a Trainspotting szereplőihez, jelenleg Robert Carlyle-lal forgat (28 nappal később), Solomon Grundy című filmjének főszerepére pedig Ewan McGregort kérte fel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3519