KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/augusztus
POSTA
• Brüll Mária: Tűzszekerek vagy Illés szekere
VITA
• Koltai Tamás: Film akkor is van, ha nincs mese Kerekasztal-beszélgetés rendezőkkel

• Báron György: Budapesti ragadozók Dögkeselyű
• Székely Gabriella: A filmépítész Beszélgetés Szomjas Györggyel
• Pörös Géza: Szerelmi vallomás és népművelés Beszélgetés Dömölky Jánossal
• Schubert Gusztáv: Láthatatlan film Kísérleti filmezés Magyarországon
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Hajóval a hegyen át Cannes (2)
• Csala Károly: Mi újság a harmadik világban? Taskent

• Bereményi Géza: Kurtítás Sörgyári capriccio
• Zalán Vince: Háttér nélküli világok A nyugatnémet film A bádogdob után
• Csala Károly: „Nem vagyok ünnepélyes...” Beszélgetés Peter Lilienthallal
LÁTTUK MÉG
• Simándi Júlia: Honda-lovag
• Jakubovits Anna: Legyen a férjem!
• Farkas András: Földrengés Tokióban
• Lajta Gábor: Hogyan csináljunk svájcit?
• Loránd Gábor: A menyasszony
• Lajta Gábor: A csontok útja
• Farkas András: A seriff és az idegenek
• Ardai Zoltán: Krakatit
• Sebők László: A fekete paripa
• Simándi Júlia: Apaszerepben
• Gáti Péter: Tanú ne maradjon
• Bikácsy Gergely: A vidéki lány
TELEVÍZÓ
• Hankiss Elemér: A cselekvő és merengő tévé Jegyzetek az amerikai és a magyar televízió hatásmechanizmusáról
• Rajnai András: Az elektronikus jelenség Ellenvélemény
• Bernáth László: Én nem telefonáltam Ellenvélemény
• N. N.: A világ televíziói
KÖNYV
• Richter Rolf: Filmirodalom az NDK-ban

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Jodie Foster filmre akarja vinni Leni Riefenstahl élettörténetét. A 99 éves Riefenstahl azonban egyelőre nem adta beleegyezését a tervhez. Előbb látni kívánja a forgatókönyvet. „Foster nagyszerű színésznő, de az amerikai filmesek mindig is hajlamosak arra, hogy elferdítsék a valóságot, márpedig a Harmadik Birodalom kényes témája szinte csábít erre... Nem szeretném, ha még egyszer hírbe hoznának. Amikor Németország elvesztette a háborút, kellett egy bűnbak, és én tökéletes bűnbak voltam, mert készítettem egy tökéletes filmet.”

 

*

 

Alfonso Arau mexikói rendező (Szeress Mexikóban!) leforgatja Orson Welles klasszikusa, Az Ambersonok ragyogása remake-jét, amelyből annak idején majdnem egy órányi anyagot kivágatott az RKO stúdió. Arau eredetileg tévésorozatot kívánt készíteni a csonkítatlan forgatókönyvből, ám a terv az RKO I egyik volt vezetőjének segítségével végül nagyjátékfilmként kerülhet vászonra. A felvételek Írországban készülnek, Madeline Stowe és Jonathan Rhys-Meyer főszereplésével.

 

*

 

Quentin Tarantino a hírek szerint befejezte legújabb filmterve, a Kill Bill forgatókönyvét, és hamarosan forgatni kezd Urna Thurman-nel és Samuel L. Jacksonnal. A kőkemény neo-noir hősnője egy összevert prostituált, aki nyolc év kóma után magához tér, és egyetlen vágya, hogy bosszút álljon volt stricijén.

 

*

 

Che Guevara, a forradalmár még mindig sokak képzeletét foglalkoztatja. Három film is készül róla: Brett Rattner Jon Lee Anderson életrajzából forgat, Chris Gerolmo filmjében Benicio Del Toro alakítja a gerillavezért, Mick Jagger thrillerében (Tania) pedig Antonio Banderas játssza majd Che szerepét.

 

*

 

James Ellroy, a mai amerikai bűnügyi regény klasszikusa. A Szigorúan bizalmas és a Jackie Brown után újabb regényeiből készül film. A Fehér jazz már dobozba került, a Fekete dália jogát David Fincher szerezte meg, az Öngyilkos-domb megfilmesítése pedig a Coen-testvérek tervei közt szerepel.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3164