KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/november
KRÓNIKA
• N. N.: Két filmhét
POSTA
• Veress József: Egy búcsú margójára

• Pogány Csaba: A Video-galaxis küszöbén A hazai képmagnózás kérdőjelei
• Kovács András Bálint: Az idő élményei Andrej Tarkovszkij filmjeiről
• N. N.: Andrej Tarkovszkijról a Filmvilágban
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Molnár Gál Péter: Utazás Danyelijával Portrévázlat
• N. N.: Georgij Danyelija filmjei
VITA
• Koltai Tamás: A stúdióvezetők asztala Vita a forgatókönyvről

• Zalán Vince: A mindennapok foglyai Panelkapcsolat
• Váncsa István: Bobby Walker Nyom nélkül
• Báron György: „Három jó dokumentumfilmet akartam csinálni” Beszélgetés ifj. Schiffer Pállal
• Simor András: Történetiség és kubaiság Jegyzetek a Filmmúzeum sorozatáról
• Csala Károly: A Szelíd motorosoktól az Amerikai tragédiáig Beszélgetés Kovács Lászlóval
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Meztelen igazság Pula
• Zsugán István: Emlékezés a félmúltra Taormina
LÁTTUK MÉG
• Greskovits Béla: Arany ősz
• Koltai Ágnes: Bronco Billy
• Lajta Gábor: A tirnovói cárnő
• Gáti Péter: Megbocsájtás
• Gáti Péter: A zsarolás
• Zsilka László: Elvis Presley
• Loránd Gábor: Ősszel a tengernél
• Kovács András Bálint: Szuperzsaru
• Peredi Ágnes: A fekete tyúk
• Greskovits Béla: A föld átka, a szerelem átka
TELEVÍZÓ
• Ortutay L. Gyula: Zene, tánc – kifulladás nélkül A kubai televízióról
• Ardai Zoltán: Öregek, koszosak „Társkeresés N 1463”
KÖNYV
• Székely András: A látvány szemlélése Filmtér, filmdíszlet
• Ardai Zoltán: A szükséges kritika

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Régóta dédelgetett Nagy Sándor-filmtervét Martin Scorsese valószínűleg csupán producerként fogja megvalósítani: a rendezői székbe végül a két lehetséges jelölt, Ridley Scott és Baz Luhrman közül az utóbbi került. A két éve folyamatosan elhalasztott forgatás következtében csupán 2005-ben bemutatásra kerülő történelmi eposz így majdnem bizonyosan a második helyre szorul Oliver Stone Alexander-produkciójával szemben (Colin Farrell főszereplésével), miközben Mel Gibson már forgatja az HBO csatorna által megrendelt minisorozatát (Fire from Heaven), sőt a mexikói Alfonso Arau is hozzálátott egy alacsony költségvetésű mozifilmhez a nagy hadvezérről.

 

*

 

Brian de Palma rendezi az évek óta tervezett filmváltozatot a Fekete dáliából, James Ellroy (Szigorúan bizalmas, Rekviem egy nyomozóért), korunk első számú bűnügyi írójának egyik legjobb regényéből. A 40-es évek Hollywoodjának legrejtélyesebb gyilkossági ügyét feldolgozó történet a rendező szerint: „a Gonosz érintése és a Sierra Madre kincse randevúja valahol a Kínai negyedben.”

 

*

 

Halloween éjszakájára eső amerikai premierje után januártól indul európai útjára Mathieu Kassovitz hollywoodi bemutatkozása, a Dark Castle stúdió számára forgatott Gothika. Az elmegyógyintézetben játszódó csavaros pszicho-horror hősnője egy amnéziás doktornő (Halle Berry), aki saját kollégái előtt próbálja bebizonyítani épelméjűségét és ártatlanságát egy véres gyilkosságsorozatban, miközben a valódi tettes rá vadászik. Jan Kounen, a Dobermannal bemutatkozott másik francia ígéret ugyancsak Hollywoodban forgat, kedvenc kultusz-képregénye, a Blueberry bizarr westerntörténetét, Vincent Cassellel a főszerepben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/02 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1761