KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/november
KRÓNIKA
• N. N.: Két filmhét
POSTA
• Veress József: Egy búcsú margójára

• Pogány Csaba: A Video-galaxis küszöbén A hazai képmagnózás kérdőjelei
• Kovács András Bálint: Az idő élményei Andrej Tarkovszkij filmjeiről
• N. N.: Andrej Tarkovszkijról a Filmvilágban
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Molnár Gál Péter: Utazás Danyelijával Portrévázlat
• N. N.: Georgij Danyelija filmjei
VITA
• Koltai Tamás: A stúdióvezetők asztala Vita a forgatókönyvről

• Zalán Vince: A mindennapok foglyai Panelkapcsolat
• Váncsa István: Bobby Walker Nyom nélkül
• Báron György: „Három jó dokumentumfilmet akartam csinálni” Beszélgetés ifj. Schiffer Pállal
• Simor András: Történetiség és kubaiság Jegyzetek a Filmmúzeum sorozatáról
• Csala Károly: A Szelíd motorosoktól az Amerikai tragédiáig Beszélgetés Kovács Lászlóval
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Meztelen igazság Pula
• Zsugán István: Emlékezés a félmúltra Taormina
LÁTTUK MÉG
• Greskovits Béla: Arany ősz
• Koltai Ágnes: Bronco Billy
• Lajta Gábor: A tirnovói cárnő
• Gáti Péter: Megbocsájtás
• Gáti Péter: A zsarolás
• Zsilka László: Elvis Presley
• Loránd Gábor: Ősszel a tengernél
• Kovács András Bálint: Szuperzsaru
• Peredi Ágnes: A fekete tyúk
• Greskovits Béla: A föld átka, a szerelem átka
TELEVÍZÓ
• Ortutay L. Gyula: Zene, tánc – kifulladás nélkül A kubai televízióról
• Ardai Zoltán: Öregek, koszosak „Társkeresés N 1463”
KÖNYV
• Székely András: A látvány szemlélése Filmtér, filmdíszlet
• Ardai Zoltán: A szükséges kritika

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Ollókezű Edward

Tamás Amaryllis

 

Ollókezű Edward, a rejtélyes szörnyember, a bizarr kobold legalább annyira zavarba ejtő jelenség, mint amennyire meghatározhatatlan a műfaja ennek az ifjúsági fantasztikus filmnek titulált érzelmes amerikai szupergiccsnek. Lesz, aki a gyerekmesébe oltott „humoros” horrort végigborzongja..., az jár jobban, aki a filmet „visszájáról”, a horror fanyar paródiájaként szemléli végig. Mert felvonul itt tücsök és bogár: a titokzatos tudósfeltaláló, aki a tökéletes embert laboratóriumában kívánja előállítani; az Avon-kozmetikumok ügynöke, „a tipikus amerikai háziasszony” Jacky Kennedy elhíresült tokkalapjában; szóba kerül az aerobic, a víz-ágy, a Nagy Avon Kézikönyv; van szerelem és csalárdság, nagylelkűség és megbocsátás, napsugár és hópehely-szállingózás. Az ötletbörze féktelenül burjánzik: a buxusnyíró  kertészből  a kutyaszépségszalon pótolhatatlan munkatársán át, a női frizurák mesterévé, legvégül jégszobrokat ihletetten faragó művésszé váló „kis gyártási hibás” Edward ollókeze Olló-Stradivariként csattogja végig a történetet...

Erre szokták mondani, hogy olyan borzasztóan rossz, hogy szinte már jó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/06 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4146