KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/november
KRÓNIKA
• N. N.: Két filmhét
POSTA
• Veress József: Egy búcsú margójára

• Pogány Csaba: A Video-galaxis küszöbén A hazai képmagnózás kérdőjelei
• Kovács András Bálint: Az idő élményei Andrej Tarkovszkij filmjeiről
• N. N.: Andrej Tarkovszkijról a Filmvilágban
SZOVJET FILMEK FESZTIVÁLJA
• Molnár Gál Péter: Utazás Danyelijával Portrévázlat
• N. N.: Georgij Danyelija filmjei
VITA
• Koltai Tamás: A stúdióvezetők asztala Vita a forgatókönyvről

• Zalán Vince: A mindennapok foglyai Panelkapcsolat
• Váncsa István: Bobby Walker Nyom nélkül
• Báron György: „Három jó dokumentumfilmet akartam csinálni” Beszélgetés ifj. Schiffer Pállal
• Simor András: Történetiség és kubaiság Jegyzetek a Filmmúzeum sorozatáról
• Csala Károly: A Szelíd motorosoktól az Amerikai tragédiáig Beszélgetés Kovács Lászlóval
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Meztelen igazság Pula
• Zsugán István: Emlékezés a félmúltra Taormina
LÁTTUK MÉG
• Greskovits Béla: Arany ősz
• Koltai Ágnes: Bronco Billy
• Lajta Gábor: A tirnovói cárnő
• Gáti Péter: Megbocsájtás
• Gáti Péter: A zsarolás
• Zsilka László: Elvis Presley
• Loránd Gábor: Ősszel a tengernél
• Kovács András Bálint: Szuperzsaru
• Peredi Ágnes: A fekete tyúk
• Greskovits Béla: A föld átka, a szerelem átka
TELEVÍZÓ
• Ortutay L. Gyula: Zene, tánc – kifulladás nélkül A kubai televízióról
• Ardai Zoltán: Öregek, koszosak „Társkeresés N 1463”
KÖNYV
• Székely András: A látvány szemlélése Filmtér, filmdíszlet
• Ardai Zoltán: A szükséges kritika

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Jean Cocteau filmjei

N. N.

 

1927.

Jean Cocteau fait du cinéma (J. C. filmet forgat), 16 mm, elveszett.

 

1930.

Le Sang d’un poète (A költő vére), 49’, fekete-fehér, hangos. Írta, tervezte, rendezte, vágta: J. C. Díszletek: Jean-Gabriel D’Eaubonne. Zene: Georges Auric. Fősz.: Enrique Rivero, Lee Miller, Feral Benga, Paulina Carton, Jean Desbordes stb.

 

1942.

Le baron fantôme (A kísértet-báró). R.: Serge de Poligny. Forgatókönyv és fősz.: J. C.

 

1943.

L’Eternel retour (Örök visszatérés). R.: Jean Delannoy. Forgatókönyv és szöveg: J. C. Fősz.: Jean Marais, Madeleine Sologne.

 

1946.

La Bella et la Bête (A széplány és a szörnyeteg), fekete-fehér, 96’. Írta, rendezte: J. C. Technikai szakértő: René Clément. Kép: Henri Alekan. Díszlet és jelmez: Christian Gérard. Zene: Georges Auric. Fősz.: Jean Marais, Josette Day, Marcel André, Michel Auclair stb.

 

1947.

La Voix humaine (Az emberi hang). R.: Roberto Rossellini J. C. azonos című darabja alapján. Fősz.: Anna Magnani.

Ruy Blas. R.: Pierre Billon. Forgatókönyv: J. C. (Victor Hugo drámája alapján).

L’Aigle à deux têtes (A kétfejű sas), 95’. Írta, rendezte: J. C. Díszlet és jelmez: Christian Bérard. Kép: Christian Matras. Zene: Georges Auric. Fősz.: Jean Marais, Edwige Feuillère, Silvia Monfort, Yvonne de Bray stb.

 

1948.

Les Parents terribles (Rettenetes szülők), 100’. Saját színdarabjából írta és rendezte: J. C. Díszlet és jelmez: Christian Bérard. Kép: Michel Kelber. Zene: Georges Auric. Fősz.: Jean Marais, Yvonne de Bray, Marcel André, Josette Day, Gabrielle Dorziat.

Les Noces de sable (Menyegző a homokon), 85’. R.: André Zwobada. Zene: Georges Auric. Kísérőszöveg: írta és elmondja J. C. Fősz.: Denise Cardi, Larbi Tounsi, Itto Bent Lahcer, Himmoud Brahimi.

La Légende de Sainte-Ursule (Szent Orsolya legendája). R.: Luciano Emmer. Kísérőszöveg: J. C.

 

1949.

Coriolan, 16 mm, kereskedelmi forgalomba

nem került. Írta, rendezte: J. C. Fősz.: Jean Marais, Josette Day, J. C.

Tennis (Tenisz). R.: Marcal Martin. Kísérőszöveg: J. C.

 

1950.

Ce siècle a 50 ans (50 éves az évszázad). „Drámai jelenet” Denise Tual filmjéhez.

Les Enfants terribles (Rettenetes gyerekek). R.: Jean-Pierre Melville. Saját színművéből filmre írta: J. C.

Orphée (Orfeusz). Írta és rendezte: J. C. Kép: Nicolas Hayer. Szereplők: Jean Marais, François Périer, Maria Casarès.

Colette. R.: Yannick Ballon. Az egyik szereplő: J. C.

 

1951.

Venise et ses amants (Velence és szerelmesei). R.: Luciano Emmer. Kísérőszöveg: J. C.

Le Rossignol de l’empereur de Chine (A kínai császár csalogánya). R.: Jiří Trnka. A francia szöveget írta és elmondja: J. C.

La Villa Santo Sospir (A Santo Sospir villa), 16 mm, színes. R.: J. C. Asszisztens: Frédéric Rossif.

 

1952.

La Porte de l’Enfer (A Pokol kapuja). R.: Teinosuke Kinugasa. A francia szöveget írta: J. C.

8x8. R.: Hans Richter. Az egyik szereplő: J. C.

La Couronne noire (A fekete korona). R.: Luis Saslavski. Forgatókönyv: J. C.

 

1954.

Une mélodie, quatre peintres (Egy dallam, négy festő). R.: Herbert Seggelke. Az egyik szereplő: J. C.

 

1958.

Pantomimes (Pantomim). R.: Paul Paviot. Kísérőszöveg: J. C.

 

1957.

Le Bel indifférent (A közönyös szépfiú). R.: Jacques Demy J. C. színműve alapján.

 

1958.

Le Musée Grévin (Panoptikum). R.: Jacques Demy, Jean Masson. Az egyik szereplő: J. C.

 

1960.

Le Testament d’Orphée ou Ne me demandez pas pourquoi (Orpheus testamentuma, avagy: Ne kérdezzétek, miért), 80’. Írta és rendezte: J. C. Kép: Roland Pontoizeau. Díszlet: Pierre Guffroy. Jelmez: Janine Janet. Zene: Georges Auric, Martial Solal. Fősz.: J. C., Jean-Pierre Léaud, Nicole Courcel, Alice Sapritch, Edouard Dermit, Me Henry Torrès, Maria Casares, François Périer, Yul Brynner, Jean Marais, valamint Picasso, Dominguin, Aznavour, Lifar stb.

 

1961.

La Princesse de Clèves (Clèves hercegnő). R.: Jean Delannoy. Mme de Lafayette regényét filmre írta: J. C.

 

1965.

Thomas l’imposteur (A szélhámos). R.: Georges Franju. A forgatókönyv és a szöveg megírásában közreműködött: J. C.

 

1980.

Il mistero di Oberwald (Az oberwaldi titok). R.: Michelangelo Antonioni. Jean Cocteau A kétfejű sas című drámáját filmre írta: Michelangelo Antonioni és Tonio Guerra. Főszereplők: Monica Vitti, Franco Branciaroli, Paolo Bonacelli.

 

 

Forrás: L’Avant-Scène Cinéma 1983. 307–308. szám.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/01 34. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6540