KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/február
• Zalán Vince: „Éjlakó lelkeknek a fény” Örök mozi
• Csala Károly: Tóth János mozija Interjú két részben
• N. N.: Örök mozi Összeállítás Tóth János rövidfilmjeiből
• Koltai Tamás: Korunk hőse a játszótéren Talpra, Győző!
• Kovács András Bálint: Hátrányos helyzetben A pártfogolt
• Zsugán István: Krónika a Don-kanyarról Beszélgetés Sára Sándorral
• Molnár Gál Péter: A Kelekótya Angyal Jacques Tati utolsó halála
• N. N.: Jacques Tati filmjei
• Bikácsy Gergely: A pilóta felesége
• András László: Tánc és tragédia
• Rubanova Irina: Változatosságra törekedve Szovjet film, 1982
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Akit Bulldózernek hívtak
• Hollós László: Szerelem Montrealban
• Ardai Zoltán: Ez volt a jazz
• Zoltán Katalin: Bulldogok és cseresznyék
• Deli Bálint Attila: Szemben a világgal
• Harmat György: Egy zsaru bőréért
• Harmat György: A banda fogságában
• Csala Károly: Mise Macedóniában Csak harmadát láttuk
• Ardai Zoltán: A Kolónia
• Peredi Ágnes: Éjszakai lovasok
• Lajta Gábor: Kamaszkor
• Schubert Gusztáv: Üldözés a sztyeppén
• Deli Bálint Attila: A lator
VIDEÓ
• Pogány Csaba: Kazetták, készülékek, jogszabályok
• Lipovecz Iván: A videopiac, a videogyártás kérdőjelei az NSzK-ban
TELEVÍZÓ
• Bársony Éva: Tudósok a kettesen A közművelődési műsorokról
• Gambetti Giacomo: A kínai kaland Filmsorozat Marco Polóról
KÖNYV
• Hegedűs Zoltán: A hagyma és a liliom
KRÓNIKA
• N. N.: Francia filmhét
• N. N.: Bolykovszky Béla halálára

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tükrök

Tüske Zsuzsanna

Mirrors – amerikai, 2007. Rendezte: Alexandre Aja. Írta: Kim Sung-ho filmje alapján Alexandre Aja és Grégory Levasseur. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Javier Navarrete. Szereplők: Kiefer Sutherland (Ben Carson), Amy Smart (Angela Carson), Jason Flemyng (Larry Byrne), Paula Patton (Amy Carson), Frank Mayers (James Benton). Gyártó: Castel Film Romania / New Regency Pictures / Regency Enterprises. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 110 perc.

 

A Távol-Keletről importált rémtörténeteket továbbra is elsőrangú nyersanyagként tartják számon a hollywoodi horrorkohó mágnásai. Az olvasztókemence felügyeletét ezúttal is idegenre, a Wes Craven-féle Sziklák szeme újrahasznosítását is levezénylő, francia származású Alexandre Aja-ra bízták.

Az eredeti, dél-koreai verzióból (Geoul sokeuro, 2003) csupán az alapmotívumokat és a cselekményvázat megőrző történet hőse Ben Carson (Kiefer Sutherland) ex-rendőr, aki egy balul elsült akció tragédiája óta családjától elválasztva él az alkohol és a legerősebb antidepresszáns pirulák társaságában. Vezeklésének helyszínéül egy tűzvészben elpusztult, ódon áruház épületét választja, ahol éjjeliőrként tengeti napjait. Röviddel az érkezése után azonban különös dolgokat tapasztal, amelyek mind ijesztőbb arcot öltenek, és lassan világossá válik előtte, hogy a rejtély kulcsa az épület elpusztíthatatlan tükrei mögött lapul: Bennek immár nem csak saját démonaival kell leszámolnia, de a brutális gyilkosságokért felelős titokzatos erővel is, amely egyre közelebbről fenyegeti családját.

Aja eddigi összes munkájánál tanúbizonyságot tett a gore-elemek iránti elkötelezett szenvedélyéről, legyen szó a truvájosnak szánt, hazai Magasfeszültségről, vagy az olcsó vérengzéssel butított Sziklák szeme remake-ről. A Tükrök mértani pontossággal illeszkedik a sorba, a rendező ezúttal sem tagadja meg önmagát: jó adag vérrel, hatásvadász ijesztgetéssel, valamint silány kivitelezésű digitális képekkel fedi el az eredeti darab míves minimalizmusát, súlyoskezű mészárosként nyúzva felismerhetetlenné legfrissebb áldozatát.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/11 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9557