KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/március
KRÓNIKA
• Bajomi Lázár Endre: Ki volt Jean Ferry?
• N. N.: George Cukor

• Ágh Attila: Egy halott arca Pergőtűz. Filmeposz a 2. magyar hadseregről
• Vígh Károly: Katasztrófa a Donnál Pergőtűz. A történész szemszögéből
• Tóth Pál Péter: Nemzdékek nőttek fel azóta... Pergőtűz. Egyetemisták beszélgetése Sára Sándor ötrészes filmjéről
• Almási Miklós: Határátmenetek Szerencsés Dániel
• Nemes Nagy Ágnes: Gyönyörű, keserű Noé bárkái
• Reményi József Tamás: Szűkített újratermelés Adj király katonát!
• Lajta Gábor: A magánharc esélyei A profi és az amatőr
• N. N.: Glauber Rocha filmjei és könyvei
FESZTIVÁL
• Zilahi Judit: Valami mást... New York
• Koltai Ágnes: Hétköznapi félelem Lipcse
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A kifacsart ember
• Varga András: Evilági Babilon
• Kapecz Zsuzsa: Karla házasságai
• Lajta Gábor: Hattyúk tava
• Ardai Zoltán: Egy kis napfény
• Gáti Péter: Istenke teremtményei
• Kulcsár Mária: Éjszakai boszorkányok
• Harmat György: Üldözők
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Film a televízióban Beszélgetés Somogyi Zoltánnal a film- és koprodukciós főosztály helyettes vezetőjével
• Szilágyi János: Stúdió ’mennyi? Beszélgetés Érdi Sándorral
KÖNYV
• Fáber András: Mítosz és dokumentum A fotóművészet története

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Még zöldebb a szomszéd nője

Tamás Amaryllis

Az ember egy dolognak van maradéktalanul birtokában: önmagának. Légy, ami vagy! – tanácsolja Jack Lemmon Walter Matthaunak, mikor az látogatóba készül az Újabb Nőhöz, Sophia Lorenhez. A cimborák számára megélni az életet annyi, mint hagyni, hogy az élet megélje őket. A szívrabló „szerelem-gengszter”, Matthau ebben a folytatásban is rendületlen párbajt vív ádázul gyűlölt-szeretett kortársával. Leendő partnernőjét pedig úgy próbálja elbájolni, hogy giliszta-nézőbe viszi éjnek évadján. A „rejtély”-levessel, dobozos vörösborral, lekváros kenyérrel meg egy zseniális Michael Jackson rep-paródiával meghódított Lorennél is többre értékeli azonban az Öreg Halász Duó, hogy a Nagy Halat, Harcsa Huntert pecabotvégre kapja.

A frenetikus első részt követő második sokat veszített annak „hamvasságából’. Továbbra is erőssége azonban a Matthau és Lemmon-játszotta vén zsémbelődők epikureus hozzáállása az élet dolgaihoz. Szellemes fricskát adnak az elmúlásnak: öregségük az életművük.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=114