KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/március
KRÓNIKA
• Bajomi Lázár Endre: Ki volt Jean Ferry?
• N. N.: George Cukor

• Ágh Attila: Egy halott arca Pergőtűz. Filmeposz a 2. magyar hadseregről
• Vígh Károly: Katasztrófa a Donnál Pergőtűz. A történész szemszögéből
• Tóth Pál Péter: Nemzdékek nőttek fel azóta... Pergőtűz. Egyetemisták beszélgetése Sára Sándor ötrészes filmjéről
• Almási Miklós: Határátmenetek Szerencsés Dániel
• Nemes Nagy Ágnes: Gyönyörű, keserű Noé bárkái
• Reményi József Tamás: Szűkített újratermelés Adj király katonát!
• Lajta Gábor: A magánharc esélyei A profi és az amatőr
• N. N.: Glauber Rocha filmjei és könyvei
FESZTIVÁL
• Zilahi Judit: Valami mást... New York
• Koltai Ágnes: Hétköznapi félelem Lipcse
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A kifacsart ember
• Varga András: Evilági Babilon
• Kapecz Zsuzsa: Karla házasságai
• Lajta Gábor: Hattyúk tava
• Ardai Zoltán: Egy kis napfény
• Gáti Péter: Istenke teremtményei
• Kulcsár Mária: Éjszakai boszorkányok
• Harmat György: Üldözők
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Film a televízióban Beszélgetés Somogyi Zoltánnal a film- és koprodukciós főosztály helyettes vezetőjével
• Szilágyi János: Stúdió ’mennyi? Beszélgetés Érdi Sándorral
KÖNYV
• Fáber András: Mítosz és dokumentum A fotóművészet története

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Marhakonzerv akció

Nagy Gergely

Az első öt percben egy autós üldözés tébolyában nyüzsögnek a 70-es évekbeli Fordok Bogota utcáin. Nyüzsögnek az ötletek is: felborul a piaci stand, ömlik a narancs, szétesik az utcai színpad az énekes alatt, kirakatok, üzletek törtek darabokra a flúgos futamban, a csúcsponton pedig elszabadul kétszáz focilabda. De ez csak öt perc a főcím előtt. Aztán mintha egy másik filmet látnánk, ötletek, izgalmak nélküli erőlködés következik. A színhely immár a díszlet-Párizs, sztori helyett talk show-t kapunk, csak beszélnek kalandról, szexről. Az antikémfilm ostoba figurái autón száguldoznak egy kolumbiai kisfőnök elfogása ürügyén – ezt néha felemlítik, hogy el ne felejtsük. Egy valami marad tehát: az autók. Citroënek. A jó szponzor minden típust belezsúfoltatott a filmbe, mely most már arról szól, mit bír ki egy BX 16-os. Keveset; a rossz rendezőnek mégis egy órájába kerül tönkretennie. A vetélytársa, a Renault, mindezt alig egy perc alatt elintézte szellemes tévéreklámjában, melyben egy féltékeny nő rongálja meg az autót és borítja ki a férjét. A BX-nek tehát befellegzett, jöhet az új típus, az XM – ez a Marhakonzerv akció zanzája – s a pipogya főhős meg is kapja a guruló csodát.

Mellesleg, a Citroënek Le Corbusier óta tényleg eredetiek, olyanok, mint amilyennek egy kisgyerek képzeli az űrhajót... De ez már csak unalom szülte széksori morfondírozás, a vásznon diadalt ül a grandiózus hülyeség.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/02 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=140