KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/március
KRÓNIKA
• Bajomi Lázár Endre: Ki volt Jean Ferry?
• N. N.: George Cukor

• Ágh Attila: Egy halott arca Pergőtűz. Filmeposz a 2. magyar hadseregről
• Vígh Károly: Katasztrófa a Donnál Pergőtűz. A történész szemszögéből
• Tóth Pál Péter: Nemzdékek nőttek fel azóta... Pergőtűz. Egyetemisták beszélgetése Sára Sándor ötrészes filmjéről
• Almási Miklós: Határátmenetek Szerencsés Dániel
• Nemes Nagy Ágnes: Gyönyörű, keserű Noé bárkái
• Reményi József Tamás: Szűkített újratermelés Adj király katonát!
• Lajta Gábor: A magánharc esélyei A profi és az amatőr
• N. N.: Glauber Rocha filmjei és könyvei
FESZTIVÁL
• Zilahi Judit: Valami mást... New York
• Koltai Ágnes: Hétköznapi félelem Lipcse
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A kifacsart ember
• Varga András: Evilági Babilon
• Kapecz Zsuzsa: Karla házasságai
• Lajta Gábor: Hattyúk tava
• Ardai Zoltán: Egy kis napfény
• Gáti Péter: Istenke teremtményei
• Kulcsár Mária: Éjszakai boszorkányok
• Harmat György: Üldözők
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Film a televízióban Beszélgetés Somogyi Zoltánnal a film- és koprodukciós főosztály helyettes vezetőjével
• Szilágyi János: Stúdió ’mennyi? Beszélgetés Érdi Sándorral
KÖNYV
• Fáber András: Mítosz és dokumentum A fotóművészet története

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Júniusi számuk...

Bánk Melinda

 

Júniusi számuk egyik érdekes összeállításának tartom a magyar és külföldi filmkönyvkiadással foglalkozó anyagukat. Két megjegyzésem van csupán. Az egyik, hogy még többet s még gyilkosabban lehetett volna írni a magyar könyvkiadók filmkönyvek iránti bizalmatlanságáról, merev elzárkózásáról. Jellemző, hogy az egyik legkelendőbb filmkönyv-sorozatot nem „igazi” kiadó, hanem a Filmtudományi Intézet és a Népművelési Propaganda Kiadó adja ki. (Ez utóbbi egyébként jól tenné, ha riasztó, az ötvenes évek képzetét keltő nevét – legalább kiadványai címlapján – megváltoztatná.) Jellemző, hogy a Gondolat Kiadó Szemtől Szemben sorozatának filmkönyvei közül majdnem mindegyik elfogyott villámgyorsan, a nyilatkozó szerkesztő szerint mégsem volt elég érdeklődés. Most a könyvhéten is bárki megállapíthatta, hogy a magyar kulturális életben a könyvkiadás az egyik legdicsérhetőbb, legsikeresebb, legigényesebb „ágazat”. Épp ezért riasztó és tűrhetetlen a filmkönyvek áldatlan helyzete. Lapjuk helyesen tette, hogy – ha túlzott udvariassággal is – megpiszkálta ezt a témát. – Másik észrevételem a külföldi filmkönyvekkel kapcsolatos. Miért nem írnak hosszabban az olasz filmkönyvekről, hiszen közismert, hogy egész Európában talán az olasz filmkönyvkiadás a legfejlettebb?

 

Bánk Melinda

(Budapest)

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7021