KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/március
KRÓNIKA
• Bajomi Lázár Endre: Ki volt Jean Ferry?
• N. N.: George Cukor

• Ágh Attila: Egy halott arca Pergőtűz. Filmeposz a 2. magyar hadseregről
• Vígh Károly: Katasztrófa a Donnál Pergőtűz. A történész szemszögéből
• Tóth Pál Péter: Nemzdékek nőttek fel azóta... Pergőtűz. Egyetemisták beszélgetése Sára Sándor ötrészes filmjéről
• Almási Miklós: Határátmenetek Szerencsés Dániel
• Nemes Nagy Ágnes: Gyönyörű, keserű Noé bárkái
• Reményi József Tamás: Szűkített újratermelés Adj király katonát!
• Lajta Gábor: A magánharc esélyei A profi és az amatőr
• N. N.: Glauber Rocha filmjei és könyvei
FESZTIVÁL
• Zilahi Judit: Valami mást... New York
• Koltai Ágnes: Hétköznapi félelem Lipcse
LÁTTUK MÉG
• Kövesdi Rózsa: A kifacsart ember
• Varga András: Evilági Babilon
• Kapecz Zsuzsa: Karla házasságai
• Lajta Gábor: Hattyúk tava
• Ardai Zoltán: Egy kis napfény
• Gáti Péter: Istenke teremtményei
• Kulcsár Mária: Éjszakai boszorkányok
• Harmat György: Üldözők
TELEVÍZÓ
• Csala Károly: Film a televízióban Beszélgetés Somogyi Zoltánnal a film- és koprodukciós főosztály helyettes vezetőjével
• Szilágyi János: Stúdió ’mennyi? Beszélgetés Érdi Sándorral
KÖNYV
• Fáber András: Mítosz és dokumentum A fotóművészet története

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Tévémozi

BÚÉK

Karcsai Kulcsár István

Papírtrombiták zsivaja és pezsgődurrogás mögött a Szilveszter mindig egy kis számvetés is, a nagy önvizsgálatok, fogadalmak ideje. A film három mérnök hőse kezdetben talán csak távoli sejtésként gyanítja mindezt. Úgy tűnik, minden rendben van: felívelő pályájuk, korrekt munkatársi és magánéleti kapcsolatuk, barátságuk. Aztán lassan az egész elferdül, szétesik. Nagyon józan és nagyon hideg nappalok következnek. Keserű film Szörény Rezső alkotása, de, korántsem lehangoló. Egyrészt, mert ha valami fontosat kimond, tudatosít az alkotó, a művészet régi törvényei alapján, az már nem lehet pesszimista. Másrészt ez a film annyi képi leleményt, apró és mégis fontos kis részletet tartalmaz, olyan elegáns, korszerű filmnyelven adja elő témáját, hogy hatásától nehéz szabadulni. Döntő tényező ebben a kitűnő, pózmentes, hiteles színészi játék is. Bujtor István, Esztergályos Cecília, Bodnár Erika, Bálint András, Meszléry Judit a formálódó gondolatokat, az alakok legbelsőbb világát mutatják meg nekünk, a legkorszerűbb módon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/05 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8216