KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes-i díjak

N. N.

 

Arany Pálma: Luc és Jean-Pierre Dardenne: Rosetta

A zsűri nagydíja: Bruno Dumont: Emberiség

A zsűri díja: Manoel de Oliveira: A levél

A legjobb rendezés díja: Pedro Almodóvar: Mindent anyámról

A legjobb női alakítás díja: Emilie Dequenne (Rosetta) és Séverine Caneele (Emberiség)

A férfialakítás díja: Emmanuel Schotté (Emberiség)

A legjobb forgatókönyv díja: Jurij Arabov és Marina Korenyeva (Alekszandr Szokurov: Moloch)

A legjobb technikai kivitelezés díja: Tu Juha díszlettervező (Chen Kaige: A császár és a gyilkos)

Arany Kamera díj a legjobb elsőfilmnek: Murali Nair: Marana Simhasanam

A legjobb rövidfilm Arany Pálmája: Amanda Forbis, Wendy Tilby: Napfelkelte

A zsűri díja rövidfilmnek: Song Ilgon: So Poong és Rodolphe Marconi: Stop

A Fipresci, a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének díjai: Emilie Deleuze: Új bőr és Szuva Szobuhiro: M/other

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/08 21. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4535