KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Wilder

Billy Wilder

N. N.

1906. június 28-án született Bécsben. Középiskolai és egyetemi tanulmányai után mint sportújságíró kezdi pályafutását 1927: egy berlini újság munkatársa. 1929-től forgatókönyvíró, a filmtörténeti jelentőségű Emberek vasárnap című német film egyik alkotója. 1933-ban Franciaországba távozik, első filmjét itt rendezi. Egy év múlva az Egyesült Államokba utazik: forgatókönyveket ír, munkatársa Joe May, Ernst Lubitsch, Howard Hawks filmrendezőknek; 1942-től önállóan rendez.

 

1933 Mauvaise graine (Rosszcsont)

1942 The Major and the minor (Az őrnagy meg a csitri)

1943 Öt lépés Kairó felé (Five graves to Cairo)

1944 Gyilkos vagyok (Double indemnity)

1945 Férfiszenvedély (The lost week-end)

1948 The Emperor waltz (A császárkeringő)

Külügyi szívügyek (A foreign affair)

1950 Alkony sugárút (Sunset Boulevard)

1951 The big carneval (Korábbi címe: Ace in the hole) (A nagy karnevál)

1953 Stalag 17

1954 Sabrina

1955 Hét év vágyódás (Seven year itch)

1957 The spirit of St Louis (Szent Lajos – és egyben St. Louis város – szelleme)

Love in afternoon (Délutáni szerelem – Ariane)

A vád tanúja (Witness for the prosecution)

1959 Van, aki forrón szereti (Some like it hot)

1960 Legénylakás (The apartement)

1961 Egy, kettő, három (One, two, three – Molnár Ferenc színművéből)

1963 Irma, te édes (Irma, la Douce)

1964 Kiss me, stupid (Csókolj meg, buta)

1968 Sógorom, a zugügyvéd (The Fortune Coockie)

1970 Sherlock Holmes magánélete (The Private life of Sherlock Holmes)

1972 Avanti! (Előre!)

1974 Szenzáció!!! (The Front page)

1978 Fedora

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/04 34. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7488