KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Premier Plan
• Kézdi-Kovács Zsolt: Két barátját vesztette el...
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: A józanság reménye Nyugat-Berlin

• Szilágyi Ákos: A félreértés fokozatai Vérszerződés
• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 1.
• Lajta Gábor: Célpont: az ember 1982 animációs filmjei
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Közönyös felnőttek, tévelygő fiatalok Sanremo

• Trosin Alekszandr: A montázzsal megsemmisített montázs Pelesjan mozija
• Györffy Miklós: Elektromantikus melodráma Az oberwaldi titok
• Bereményi Géza: A legutolsó snitt Villanás a víz felett
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csantavéri Júlia: Képek egy halott világból Stanley Kubrick
• N. N.: Stanley Kubrick filmjei
• Ciment Michel: Anti-Rousseau Beszélgetések Stanley Kubrickkal

• Hegedűs Zoltán: Renoir-filmek – papíron
LÁTTUK MÉG
• Szentistványi Rita: Szerelmi gondok
• Zsilka László: Keresztapa II.
• Zsilka László: A nagy kitüntetés
• Deli Bálint Attila: Bolond pénz
• Ardai Zoltán: Viadal
• Deli Bálint Attila: Dutyi dili
• Harmat György: Az a perc, az a pillanat
• Barna Imre: Kaszálás a Kánya-réten
• Kovács András Bálint: A hatodik halálraítélt
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Ez a pici mind megette A márciusi műsorokról
• Csepeli György: Az ellentmondás és a konfliktus A televízió valóságlátásáról
• Lukácsy Sándor: Képeskönyv és tört varázs Mint oldott kéve
KÖNYV
• Bíró Gyula: Esztétika és jel-elmélet Lengyel tanulmánykötet a filmszemiotikáról
• Csala Károly: Házi színháztól a tévéjátékig A szovjet „televíziós előadás”

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Tévémozi

BÚÉK

Karcsai Kulcsár István

Papírtrombiták zsivaja és pezsgődurrogás mögött a Szilveszter mindig egy kis számvetés is, a nagy önvizsgálatok, fogadalmak ideje. A film három mérnök hőse kezdetben talán csak távoli sejtésként gyanítja mindezt. Úgy tűnik, minden rendben van: felívelő pályájuk, korrekt munkatársi és magánéleti kapcsolatuk, barátságuk. Aztán lassan az egész elferdül, szétesik. Nagyon józan és nagyon hideg nappalok következnek. Keserű film Szörény Rezső alkotása, de, korántsem lehangoló. Egyrészt, mert ha valami fontosat kimond, tudatosít az alkotó, a művészet régi törvényei alapján, az már nem lehet pesszimista. Másrészt ez a film annyi képi leleményt, apró és mégis fontos kis részletet tartalmaz, olyan elegáns, korszerű filmnyelven adja elő témáját, hogy hatásától nehéz szabadulni. Döntő tényező ebben a kitűnő, pózmentes, hiteles színészi játék is. Bujtor István, Esztergályos Cecília, Bodnár Erika, Bálint András, Meszléry Judit a formálódó gondolatokat, az alakok legbelsőbb világát mutatják meg nekünk, a legkorszerűbb módon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/05 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8216