KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/június
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Norvég és NDK filmhét Budapesten

• Greskovits Béla: Esélylatolgatás Filmgyártásunk koprudukciós vállalkozásairól
• Koltai Tamás: Kacsafilozófia – háziszárnyassal Szegény Dzsoni és Árnika
• Kovács András Bálint: Ipari rituálé és nyelvi mítosz Beszélgetés Bódy Gáborral
• Barna Imre: Werther a kórházban A rét
• Ardai Zoltán: Kis nagy ábránd Atlantic City
• Zalán Vince: A gondolkodás menedéke Lindsay Anderson filmjeiről
• N. N.: Lindsay Anderson filmjei
• Wisinger István: „Egy kissé mindannyian bolondok vagyunk...” Budapesti beszélgetés Lindsay Andersonnal
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Zsugán István: Az érettség kora Az új görög film
• Molnár Gál Péter: A Zorbátlanított Hellász Jegyzetek Angelopuloszról
• N. N.: Theodorosz Angelopulosz filmjei

• Kézdi-Kovács Zsolt: A Visszaesők forgatásán A rendező jegyzetlapjaiból 2.
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: A telhetetlen méhecske
• Gáti Péter: Egy festő tragédiája
• Varga András: A profi
• Zoltán Katalin: Tamás bátya kunyhója
• Greskovits Béla: A szénbányász lánya
• Peredi Ágnes: Gyilkosság a tajgán
• Kapecz Zsuzsa: A bojánai mester
• Hollós László: Flep, a róka
• Vanicsek Péter: Harc a vízen
• Greskovits Béla: Vámpírok bálja
• Simándi Júlia: Bölcs Jaroszlav
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: Három szólamban Áprilisi műsorokról
• Báron György: Realizmus és dekadencia Luchino Visconti portréjához
KÖNYV
• Gaál István: Itáliai csoda némán Könyv az olasz némafilmről

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Pszichoszingli

Géczi Zoltán

Young Adult – amerikai, 2011. Rendezte: Jason Reitman. Szereplők: Charlize Theron, Patton Oswalt, Patrick Wilson. Forgalmazó: Select Video. 90 perc.

Diablo Cody, „a világ egyetlen sztiptíztáncosnője, akit túltengő önbecsülés gyötör” a Juno falrengető sikere után újfent összebútorozott Jason Reitmannal, aki a kritikailag felmagasztalt Egek ura után egy hasonló konstrukcióban készült produkciót vitt vászonra. A magánéleti válságban lévő, túlfejlett intellektusú kamaszlányt egy magánéleti válságban lévő, túlfejlett intellektusú harmincas írónőre cserélték, megtartva a kisvárosi helyszínt, és a rájuk jellemző, üdvösen markáns szerzői jegyekhez ragaszkodva készítettek egy low budget-drámát. A magyar ferdítésben Pszichoszingli címmel meggyalázott film, bár korántsem futott be olyan karriert, amire az alkotók neve miatt hivatott volna, a maga puritánságban rettentően imádnivaló, üdítően őszinte mozi, ami bátran kigúnyolja a mainstream popkultúra világképét: komisz humora, elbájoló gonoszsága, ragyogó karakterrajza, a hétköznapi abszurditások iránti érzékenysége könnyedén megbűvöli a főszereplővel azonos korú generáció képviselőit. A fel-felbukkanó szerkesztési problémákat Charlize Theron briliáns játéka és az egyébként is nívós dialógusokból kiemelkedő, tökéletes mondatok feledtetik, s bár a film senkit sem kecsegtet örökérvényű életmódreform-tanácsokkal (sem a nézők, sem a szereplők nem lesznek szemernyit sem okosabbak a játékidő végére), simán megéri beruházni erre a keserédes történetre, merthogy felettébb ritka az olyan komédia, amit felnőtt emberek készítettek felnőtt embereknek.

Extrák: audiókommentár, werkfilm, kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/09 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11236