KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/július
• Deák Tamás: A csellengő múzsa nyomában
• Zsugán István: Az emberi agyak „karbantartása” Beszélgetés Dárday Istvánnal és Szalai Györgyivel
• Hegyi Lóránd: film/művészet Kiállítás a magyar kísérleti film történetéről
• Szilágyi Ákos: A felszabadulás melankóliája Erde ballada
• Kovács András Bálint: A megrendült bizonyosság Szűzforrás
• Bikácsy Gergely: Cassavetes, a túlélő Férjek
• Fáber András: Fantômas, avagy egy mítosz elemzése
• N. N.: Fantômas-filmográfia
LÁTTUK MÉG
• Molnár Gál Péter: Egy szoknya, egy nadrág
• Ardai Zoltán: Johohoho
• Koltai Ágnes: Éjszaka az éterben
• Ardai Zoltán: Gyerekek a Kék-tó hegyéről
• Zoltán Katalin: Őrizetbevétel
• Hollós László: Zsákutca
• Harmat György: Jöttmentek
• Szentistványi Rita: Nem akarok felnőni
• Barna Imre: Jézus Krisztus Szupersztár
• Simándi Júlia: Bűnös életem
TELEVÍZÓ
• Reményi József Tamás: A versenyképes ember
• Faragó Vilmos: A dilettantizmus anatómiája Foltýn zeneszerző élete és munkássága
• Kerényi Mária: Muzsika és képernyő Beszélgetés Czigány Györggyel
KÖNYV
• Antal István: Anger és a fehér elefántok
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Tévémozi

BÚÉK

Karcsai Kulcsár István

Papírtrombiták zsivaja és pezsgődurrogás mögött a Szilveszter mindig egy kis számvetés is, a nagy önvizsgálatok, fogadalmak ideje. A film három mérnök hőse kezdetben talán csak távoli sejtésként gyanítja mindezt. Úgy tűnik, minden rendben van: felívelő pályájuk, korrekt munkatársi és magánéleti kapcsolatuk, barátságuk. Aztán lassan az egész elferdül, szétesik. Nagyon józan és nagyon hideg nappalok következnek. Keserű film Szörény Rezső alkotása, de, korántsem lehangoló. Egyrészt, mert ha valami fontosat kimond, tudatosít az alkotó, a művészet régi törvényei alapján, az már nem lehet pesszimista. Másrészt ez a film annyi képi leleményt, apró és mégis fontos kis részletet tartalmaz, olyan elegáns, korszerű filmnyelven adja elő témáját, hogy hatásától nehéz szabadulni. Döntő tényező ebben a kitűnő, pózmentes, hiteles színészi játék is. Bujtor István, Esztergályos Cecília, Bodnár Erika, Bálint András, Meszléry Judit a formálódó gondolatokat, az alakok legbelsőbb világát mutatják meg nekünk, a legkorszerűbb módon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/05 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8216