KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1983/október
• Zalán Vince: Történelmi ingajárat Együttélés
• Koltai Tamás: Falusi Siegmund és Sieglinde
• Hegedűs Zoltán: Vektoranalízis Krzysztof Zanussi filmjei
• Kovács István: A létezés harmóniájáért Krzysztof Zanussi
• N. N.: Krzysztof Zanussi filmjei
• Feuer Márta: A halál tartósít, az élet elemészt Gaál István – készülő operafilmjéről
• Zsugán István: Brácsaversenyek, nem pop-slágerek Beszélgetés Maár Gyulával
• Greskovits Béla: Meghasonlott humánum Ólomidő
• N. N.: Eseménynaptár Ólomidő
• Zoltai Dénes: Vadonlakók operamániája, fényben és ellenfényben Fitzcarraldo
• András László: Egy világtörténelmi erkölcsbotrány Eltűntnek nyilvánítva
• Szilágyi Ákos: A fonák tudat meséi Panelsztori
• Fáber András: Színházi jelenetek háborús időben Az utolsó metró
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Észak dél mellett Taormina
• Zsugán István: Új szerzők, fiatal nemzetek Locarno

• Bódy Gábor: A fantom elment – a fantom visszatér Luis Buñuel
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Borsalino
• Lajta Gábor: Anna és a vámpír
• Harmat György: A két rodeós
• Varga András: Kémek a lokálban Őrült nők ketrece II.
• Kapecz Zsuzsa: A repülő szélmalom
• Soós Péter: A szép ismeretlen
• Harmat György: Hüvelyk Panna
• Kapecz Zsuzsa: A Szervezet
• Greskovits Béla: Prof. Kuruzsló
• Varga András: A tagrifti csata
• Zsilka László: Csak egyszer szeretünk
TELEVÍZÓ
• Szilágyi János: Hatvanhat – tizenhatodszor Beszélgetés Bán Jánossal
• Koltai Ágnes: Kísérlet a túlélésre A Fiatal Művészek Stúdiójáról
TÉVÉMOZI
• Hegedűs Zoltán: Egy halálraítélt megszökött
• Bikácsy Gergely: Jeanne d’Arc

             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Gyilkos páros

Simor Eszter

Mr. Right – amerikai, 2015. Rendezte: Paco Cabezas. Írta: Max Landis. Kép: Daniel Aranyo. Szereplők: Anna Kendrick (Martha), Sam Rockwell (Francis), Tim Roth (Hopper), Anson Mount (Richard). Gyártó: Amasia Entertainment / 3311 Productions. Forgalmazó: Cinetel Kft. Szinkronizált. 92 perc.

 

A lány kicsit flúgos és mindig rossz fiúba szeret bele. Legújabb szerelme, a „tökéletes” pasi, egy bérgyilkos. Mr Tökély azonban már „jó útra” tért: morális meggyőződésből csak az őt gyilkosságra felbérlőket öli. Szokatlan módszere kivívja mind mentora mind alvilági munkatársai haragját. Paco Cabezas rom-kom-akciófilm hibridjének különc szerelmes párját két karizmatikus komikus színész: a cukorfalat Anna Kendrick és a táncoslábú Sam Rockwell alakítják. Sajnos a Rage című, legutóbbi akciófilmjével kevés kritikai sikert arató Cabezas átgondolatlan rendezése és a szintén nem sokra értékelt BeSZERvezve című vígjátékot jegyző Max Landis csapongó forgatókönyve jócskán megnehezíti a színészek dolgát. A zűrzavaros történetben rajzfilmes derűvel követik egymást a képtelenebbnél képtelenebb jelenetek, a profi karakterszínész duó tehetségének hála azonban mégis életre kel egy-két poén. Az alkotók az off-beat(nek szánt) humort stilizált erőszakkal kombinálják. Ehhez olyan eszközöket használnak, mint a lövöldözések tangószerűen megkomponált jelenetei: a vér és romantika meséje szivárványon átlovagoló unikornisokkal díszített, vattacukor rózsaszín világban tárul elénk.

„Hát az eredeti ötleteknek már befellegzett Hollywoodban?” – tette fel sértődötten a kérdést a tömegek szórakoztatására szánt popcorn mozi forgatókönyvét író Landis az egyik közösségi oldalon, mikor előző filmje nem aratott sikert a kasszáknál. Talán ennek is köszönhető, hogy a Gyilkos páros – Tarantino filmeket utánzó stílusával és a kedvelt műfajok bevett eszközeinek halmozásával – olyan mintha éppen a korábbi sikerfilmek elemeit átvevő és azokat újrahasznosító amerikai filmipar aktuális igényeit igyekezne kiszolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/05 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12715