KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/február
• Szabó B. István: Kultúra és kereskedelem A magyar film külföldön
• Ágh Attila: Ez is operett, az is operett Te rongyos élet
• Bikácsy Gergely: Közelkép fehérben Szeretők
• Trencsényi László: A bizonyítás elmaradt A mi iskolánk
• Schubert Gusztáv: Elfelejtett érzelmek iskolája Beszélgetés Xantus Jánossal
• Gulyás Gyula: Isonzó Egy készülő film dokumentumaiból 1.
• Gulyás János: Isonzó Egy készülő film dokumentumaiból 1.
• Papp Zsolt: Fassbinder és az ötvenes évek Lola
• Dés Mihály: Szalonna és banán A halál Antoniója
• Klaniczay Gábor: Rockerek, hippik, macskák Szubkultúra-koreográfiák mozivásznon
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Televíziós történelem Nyon
• Zalán Vince: Alkohol és zongora Lipcse

• Bernáth László: Hámori Ottó (1928–1983)
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: A Tű a szénakazalban
• Csantavéri Júlia: Tintin és a Cápák tava
• Gáti Péter: Az „aranyrablók üldözője”
• Harmat György: Vámhivatal
• Kapecz Zsuzsa: Cicák és titkárnők
• Jakubovits Anna: A kígyó jele
• Kapecz Zsuzsa: Bolond Erdő
• Schubert Gusztáv: Spagetti-ház
• Varga András: Gyilkosság ok nélkül
• Deli Bálint Attila: Cecilia
• Kulcsár Mária: Figyelmeztetés
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Politikusok a képernyőn
• Csepeli György: Éjjeli őrjárat
VIDEÓ
• Zelnik József: Talpalatnyi információ Videó és közművelődés
POSTA
• Prokopp Róbert: Az európai filmfőiskolások harmadik fesztiválja Münchenben
• Komár Klára: Trabant Olvasói levél
• Báron György: Válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Robert Aldrich (1918–1983)

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szomszéd fiú

Tüske Zsuzsanna

The Boy Next Door – amerikai, 2015. Rendezte: Rob Cohen. Írta: Barbara Curry. Kép: David McFarland. Zene: Randy Edelman. Szereplők: Jennifer Lopez (Claire), Ryan Guzman (Noah), Mristin Chenoweth (Vicky), John Corbett (Garrett). Gyártó: Smart Entertainment / Blumhouse Productions / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 91 perc.

A tanár-diák viszony témáját filmvászonra hangolni, akárcsak maga a tiltott affér, egyszerre kényes és vonzó feladat, erről tanúskodott többek közt a 2006-ban brit földön készült, izgalmasan komponált Egy botrány részletei, amelyben kivételesen egy tanárnőt vesz le lábáról tejfelesszájú tanítványa. Hasonló felállással dolgozik A szomszéd fiú új nagyüzemi darabja a tengeren túlról, ami thriller-klasszikustól kölcsönzi a kijózanító másnappal szó szerint végzetessé váló vonzalom motívumát, azonban a levakarhatatlan szerető szerepét ezúttal a közönségcsalogató, mégis óvatos duhajkodás jegyében egy mesterien kimunkált testű, túlkoros gimnazista kapja.

Claire, a válófélben lévő, megcsalástól megtépázott középiskolai tanárnő, fiával együtt egy kisvárosban készül új életet kezdeni. A kissé félszeg kamaszfiú hamarosan hűséges barátra és védelmezőre talál Noah személyében, aki klasszikus műveltségével és bicepszével elbűvöli az édesanyát is. Egy hirtelen jött, végül fülledt szexbe torkolló romantikus vacsora után az elgyengült nő ráeszmél, hogy tilosban jár, azonnal készíti is az útilaput, a hősszerelmes szépfiú azonban nem kér az egyszeri szakács szerepéből: hajthatatlan Rómeóból szívós pszichopatává alakul át, aki minden áron megszerzi vágyai tárgyát.

A múlttól, a férfiaktól menekülő (Befejezetlen élet), majd velük szembeszálló, harcos amazonként üdvözülő karakterű J- Lo (Most már elég!, Átkelő a halálba) ezúttal pallérozott elméjű irodalom-tanárnőként is megvillantaná (száj)fényét, küldetését azonban ellehetetlenítik az írónő, Barbara Curry foghíjas alapműveltséggel és szakmai tudással megformált, bugyuta mondatai és a színésznő saját, egydimenziós sztárperszónája. A szomszéd fiú hiába próbál végzetes vonzerővel csábítani, hiteltelen figuráinak, mondvacsinált személyes konfliktusának, és a cselekmény esetlenségeinek köszönhetően csupán a hervasztó másnap nyűgeivel tud szolgálni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/04 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12160