KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/június
POSTA
• Korompai Zsigmondné: Cenzorok vagy sietős emberek?
• A szerkesztőség : Válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Rövid hírek

• Szilágyi Ákos: A tokba bújt film Enteriőr a magyar filmművészetben
• Bikácsy Gergely: A tenger habja Eszkimó asszony fázik
• Reményi József Tamás: Félrelépni tilos Házasság szabadnappal
• Bálint B. András: Párbeszéd az együttélésért Nyitott utak
• Koltai Ágnes: Biedermeier szerelem Beszélgetés Elek Judittal
• Marx József: Platonov köpenye Három fivér
• Baracs Dénes: Kínai film, kínai élet, kínai politika Beszélgetés Dósai Istvánnal és Kőhalmi Ferenccel
• Fáber András: Művész – kettős szerepben Alai Robbe-Grillet, az író és a filmrendező
• N. N.: Alain Robbe-Grillet főbb írói művei
• N. N.: Alain Robbe-Grillet filmjei
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: A lehetetlen álom Marco Ferreri filmjeiről
• N. N.: Marco Ferreri filmjei
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A legszebb férfikor Oberhausen
• Kovács András Bálint: Profi amatőrök vagy amatőr profik? Beszámoló a XXXI. Országos Amatőrfilm Fesztiválról

• Csontos Sándor: Sarkadi Imre kiadatlan írásaiból
• Sarkadi Imre: Sűrített pillanatok Sarkadi Imre kiadatlan írásaiból
LÁTTUK MÉG
• Lalík Sándor: Kelly hősei
• Harmat György: Sok pénznél jobb a több
• Schubert Gusztáv: A Tűz gyermekei
• Bán Zsófia: Fegyvercsempészek
• Hegedűs Tibor: Föld alatt, föld felett
• Sarodi Tibor: Balfácán
• Gáti Péter: Egy szerzetes szerelme
• Koltai Ágnes: Itália bukása
TELEVÍZÓ
• Szilágyi János: „Mester”-mű? Beszélgetés a Hírháttér hátteréről Mester Ákossal
• Faragó Vilmos: Határozatlansági reláció
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Glauber Rocha és a többiek

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Még zöldebb a szomszéd nője

Tamás Amaryllis

Az ember egy dolognak van maradéktalanul birtokában: önmagának. Légy, ami vagy! – tanácsolja Jack Lemmon Walter Matthaunak, mikor az látogatóba készül az Újabb Nőhöz, Sophia Lorenhez. A cimborák számára megélni az életet annyi, mint hagyni, hogy az élet megélje őket. A szívrabló „szerelem-gengszter”, Matthau ebben a folytatásban is rendületlen párbajt vív ádázul gyűlölt-szeretett kortársával. Leendő partnernőjét pedig úgy próbálja elbájolni, hogy giliszta-nézőbe viszi éjnek évadján. A „rejtély”-levessel, dobozos vörösborral, lekváros kenyérrel meg egy zseniális Michael Jackson rep-paródiával meghódított Lorennél is többre értékeli azonban az Öreg Halász Duó, hogy a Nagy Halat, Harcsa Huntert pecabotvégre kapja.

A frenetikus első részt követő második sokat veszített annak „hamvasságából’. Továbbra is erőssége azonban a Matthau és Lemmon-játszotta vén zsémbelődők epikureus hozzáállása az élet dolgaihoz. Szellemes fricskát adnak az elmúlásnak: öregségük az életművük.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=114