KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/június
POSTA
• Korompai Zsigmondné: Cenzorok vagy sietős emberek?
• A szerkesztőség : Válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Rövid hírek

• Szilágyi Ákos: A tokba bújt film Enteriőr a magyar filmművészetben
• Bikácsy Gergely: A tenger habja Eszkimó asszony fázik
• Reményi József Tamás: Félrelépni tilos Házasság szabadnappal
• Bálint B. András: Párbeszéd az együttélésért Nyitott utak
• Koltai Ágnes: Biedermeier szerelem Beszélgetés Elek Judittal
• Marx József: Platonov köpenye Három fivér
• Baracs Dénes: Kínai film, kínai élet, kínai politika Beszélgetés Dósai Istvánnal és Kőhalmi Ferenccel
• Fáber András: Művész – kettős szerepben Alai Robbe-Grillet, az író és a filmrendező
• N. N.: Alain Robbe-Grillet főbb írói művei
• N. N.: Alain Robbe-Grillet filmjei
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: A lehetetlen álom Marco Ferreri filmjeiről
• N. N.: Marco Ferreri filmjei
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A legszebb férfikor Oberhausen
• Kovács András Bálint: Profi amatőrök vagy amatőr profik? Beszámoló a XXXI. Országos Amatőrfilm Fesztiválról

• Csontos Sándor: Sarkadi Imre kiadatlan írásaiból
• Sarkadi Imre: Sűrített pillanatok Sarkadi Imre kiadatlan írásaiból
LÁTTUK MÉG
• Lalík Sándor: Kelly hősei
• Harmat György: Sok pénznél jobb a több
• Schubert Gusztáv: A Tűz gyermekei
• Bán Zsófia: Fegyvercsempészek
• Hegedűs Tibor: Föld alatt, föld felett
• Sarodi Tibor: Balfácán
• Gáti Péter: Egy szerzetes szerelme
• Koltai Ágnes: Itália bukása
TELEVÍZÓ
• Szilágyi János: „Mester”-mű? Beszélgetés a Hírháttér hátteréről Mester Ákossal
• Faragó Vilmos: Határozatlansági reláció
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Glauber Rocha és a többiek

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Ulrich Gregor

Bemutatjuk külföldi tudósítóinkat

N. N.

 

1932-ben született Hamburgban. Tanulmányait Hamburgban, Párizsban és Nyugat-Berlinben végezte; filmkritikus és filmtörténész. Rendszeresen kritikákat közöl a „Cinéma”, a „Cinema Nuovo” és a „Filmkritik” című szakfolyóiratokban, valamint nyugatnémet napilapokban, hetilapokban és a rádióban. 1966–1972-ig a filmtörténet tanára a nyugat-berlini Filmfőiskolán. 1963-tól megalapítója és igazgatója a „Freunde der Deutsche Kinemathek”-nek; 1971 óta a nyugat-berlini „Fiatal Filmművészek Fóruma” elnevezésű fesztivál igazgatója; 1979-től a Nyugat-Berlini Filmfesztivál társigazgatója. – Megjelent könyvei: Ulrich Gregor–Enno Patalas: „Geschichte des Films”, 1962 (magyarul: „A film világtörténete”, 1966); „Wie sie filmen”, 1964 (interjúk filmrendezőkkel); dokumentumköteteket publikált a 30-as évek szovjet és amerikai filmművészetéről, Jean Renoirról, az 1966–1970-es évek olasz filmgyártásáról; újabb filmtörténeti munkája: „Geschichte des Films ab 1960”, 1978. (A film világtörténete 1960 után.) (E könyvről egyébként a Filmvilág 1979/19. számában közöltünk ismertetést.)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/04 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8227