KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Két filmhét

• Zsugán István: Koturnus nélkül Beszélgetés Kovács Andrással A vörös grófnő című filmről
• Zalán Vince: Mindennapi agressziók Új nyugatnémet filmekről
• Szemadám György: Hejhó? Hófehér
• Hegedűs Zoltán: Gyilkosság egy francia szemével Holdtölte Texasban
• Dés Mihály: Isten hozott, Brazília! Bye, bye Brasil
• Pošová Kateřina: Horror és humor Prágai beszélgetés Juraj Herz-cel
• Ciment Michel: Filmművészet helyett filmek? Gyorsmérleg a francia moziról
• Beke László: Andy Warhol hipersztár Pop art töredékek
• Karcsai Kulcsár István: A zseniális szerepjátszó Eric von Stroheim
• N. N.: Eric von Stroheim filmrendezései
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Sztárok bűvöletében
• Báron György: Kicsi és pici
• Koltai Ágnes: Utószinkron
• Karafiáth Judit: Gyónás gyilkosság után
• Farkas Miklós: A piszkos tizenkettő
• Dániel Ferenc: A Sárkány közbelép
• Sarodi Tibor: Egész nap esik
• Lajta Gábor: A tó szelleme
• Harmat György: A beszélő köntös
• Szentistványi Rita: A kicsi kocsi újra száguld
TELEVÍZÓ
• Koltai Ágnes: Rejtőzködő arcok Miskolc
• N. N.: A 24. Miskolci Tévéfesztivál díjnyertesei
• Faragó Vilmos: Lehet-e oratóriumot írni Auschwitzról? KZ-Oratórium
KÖNYV
• Bán Zsófia: Mozi-fenegyerekek

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Nekrológ

1926–2011

Andrew Laszlo

Orosdy Dániel

 

A pápai születésű László András 1947-ben fotósként kezdte újvilági karrierjét. Gregory Sandor (Nővérek, Two-Lane Backtop, Ride in the Whirlwind) és a névrokon Ernest Laszlo (Airport, Aki szelet vet, Bolondok hajója) mellett a kevésbé sztárolt, de kivételes tehetségű magyar származású operatőrök közé tartozott.

Leghíresebb munkái a Rambo-széria első és a Star Trek ötödik része, a Joe Dante rendezte Vérbeli hajsza, a Sógun című mini-sorozat, de dolgozott Új-Hollywood nagyságainak olyan korai munkáin is, mint a Razzia Minsky bárjában (William Friedkin) és a Te már nagy kisfiú vagy (Francis Ford Coppola).

Széles spektrumon mozgott: a vígjáték-specialista Arthur Hiller mellett (Vidékiek New Yorkban) számíthatott rá a horrorista Tobe Hooper (The Funhouse) vagy akár Walter Hill is, akivel három remek akciófilmet készített (A harcosok, A lápvidék harcosai, Ha eljönnek a Bomberek). Utóbbi különlegessége, hogy a főleg utcákon és tereken játszódó, nem mellesleg lélegzetelállító vizuális világú cselekményt túlnyomórészt stúdióban rögzítették.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 02-02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10884