KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Tim Burton szerződött a Shockwave társasággal, hogy megrendez egy 26 epizódból álló rajzfilmsorozatot, amely először az Interneten látható majd. A rajzfilmek főhőse A szegény osztrigafiú szomorú sorsa kötet egyik figurája, Stainboy. Az internetes társaság nemrég a South Park rajzfilmsorozat rendezőivel kötött hasonló alkut.

 

*

 

Richard Linklater nem kevésbé különös „animációs” filmre készül. A grunge-generáció (Nyeglék, Dazed and Confused) sztárrendezője új munkája a Walking Life digitális technikával készülő normális játékfilm, amit azonban animátorok vesznek majd kezelésbe, hogy a szereplők végül rajzolt figuráknak hassanak a filmvásznon.

 

*

 

Michelangelo Antonioni újra filmet forgat. A Csak együtt lenni főszereplője Winona Ryder és Johnny Depp, akit jövőre a Félelem és reszketés Las Vegasban után egy újabb Hunter S. I. Thompson-regényadaptációban is láthatunk (The Rum Diary).

 

*

 

Martin Scorsese és Nick Pileggi, a Nagymenők és a Casino forgatókönyvírója újra együtt dolgozik, rögtön három terven is. Az egyik ismét amerikai gengsztertörténet, egy bűnbánó maffiózó gyermekeinek hányatott sorsa szolgáltatná hozzá a nyersanyagot, a másik film főhőse a világháború után a tokiói alvilág zavarosában halászó amerikai gengszter. Emellett még egy Dean Martinról szóló életrajzi film is szerepel a közös tervek között, Tom Hanksszel a főszerepben.

 

*

 

Sereamin’ Jay Hawkins nem énekel többé. Hetvenévesen halt meg Neuilly-ben. A blues egyik legérdesebb figurájában (I put a spell on you) Jim Jarmusch fedezte fel a született színészt. A Mystery Train recepciósaként két perc alatt bejátszotta magát a filmtörténetbe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2913