KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/augusztus
ANIMÁCIÓ
• Kemény György: Centik helyett mérce Az animáció esélyei
• Bársony Éva: Művészet vagy biznisz? Beszélgetések rajzfilmrendezőkkel
• Szilágyi Ákos: Az animált Arany Két nézőpontból: Daliás idők
• Szemadám György: Mozgó táblaképek Két nézőpontból: Daliás idők
• Reisenbüchler Sándor: Tükörképek és átváltozások Emlékezés Kovásznai Györgyre

• Zalán Vince: A rajongó A „filmes” Balázs Béláról
• Barna Imre: Szemközt a rózsaszínnel Omega, Omega...
• Bari István: Vesztesnek születtek Tekintetek és mosolyok
• N. N.: Kenneth Loach filmjei
• Bikácsy Gergely: Truffaut, húsz év múltán Szomszéd szeretők
• Zsugán István: Keleti széljárás Sanremo
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: Öklök a zsebben Marco Bellocchio
• N. N.: Marco Bellocchio filmjei

• Kovács István: Történelmi, emberi jelkép Csatorna
LÁTTUK MÉG
• Matos Lajos: King Kong
• Báron György: Rossz fiú
• Gáti Péter: Casablanca Cirkusz
• Koltai Ágnes: Kezesség egy évre
• Gáti Péter: Frissen lopott milliók
• Ardai Zoltán: A pagoda csapdája
• N. N.: Megtalálni és ártalmatlanná tenni
• N. N.: A világgá ment királylány
• N. N.: Arany a tó fenekén
TELEVÍZÓ
• Margócsy István: Kirgízia messze van? Ajtmatov regényei a képernyőn
• Faragó Vilmos: Tévéműveltség
• Mihályfi Imre: Deme Gábor (1934–1984)
• Bikácsy Gergely: Búcsú a Savarintól Arany Prága
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Filmművészet a múzeumban

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Az amerikai X-generáció két leghíresebb szerzőjének művéből egyszerre készül filmadaptáció. Bret Easton Ellis 1995-ös novelláskötetének, az Informátoroknak hét elbeszéléséből az ausztrál Gregor Jordan (Ned Kelly) forgat mozifilmet, többet között Billy Bob Thornton és Kim Basinger főszereplésével, a Harcosok klubjával híressé vált Chuck Palahniuk gyorsan bővülő életművének második filmfeldolgozása pedig a 2001-es Fulladás (Choke) lesz, a színész-író Clark Gregg első rendezéseként, Sam Rockman és Anjelica Huston főszereplésével.

 

*

 

Elkészült Dario Argento „Három anya”-trilógiájának évtizedek óta várt zárófejezete. A „Sóhajok anyjáról” szóló Suspiria (1977) és a „Sötétség anyjának” történetét elmesélő Inferno (1980) kultuszfilmjeit idén októberben a Könnyek anyja címet viselő opusz követi, középpontban egy kíváncsi művészettörténet-hallgatóval, aki véletlenül szabadjára ereszti a pusztító harmadik boszorkányt a mai Rómában. Argento a főszerepet sok év szünet után ismét saját lányának, Asiának adta, aki mellett a műfaj több régi veteránja feltűnik, többek közt Daria Nicoldi és Udo Kier.

 

*

 

Oliver Stone a Szakasz és a Született július 4-én után harmadik Vietnam-filmjére készül. A Pinkville témája a My Lai-i vérengzés. Amerikai katonák 1968-ban ötszáz fegyvertelen falusit mészároltak le a kis dél-vietnami településen; a brutális eset fordulópontot jelentett a háború megítélésében.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/11 02-02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9155