KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/szeptember
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: A kubai film Magyarországon
POSTA
• Vida János: Nevekről

• Balázs Béla: Gondolat-montázsok Einzeinstein és Balázs Béla
• N. N.: Angyali üdvözlet
• Spiró György: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Balassa Péter: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Németh G. Béla: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Nagy Péter: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Paál István: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Kornis Mihály: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Lukácsy Sándor: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Hubay Miklós: Élet-balett Angyali üdvözlet
• Reményi József Tamás: A halálon innen Mária-nap
• Takács Ferenc: Úr és Szolga Joseph Losey portréjához
• N. N.: Joseph Losey-ről a Filmvilágban
• Barna Imre: Háttérkatasztrófa Nashville
• Lajta Gábor: Kép és képzelet A Jedi visszatér
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Úton a bizonytalanba Cannes

• Gereben Ágnes: A tervek megváltoztak Babel, a filmes
LÁTTUK MÉG
• Hegedűs Zoltán: Szerződés
• Koltai Ágnes: Egy tiszta nő
• Báron György: Ámok
• Sneé Péter: Szüret
• Szkárosi Endre: Halálcsapda
• Ardai Zoltán: Az ember, aki lezárta a várost
• Gáti Péter: A gonosz lady
TELEVÍZÓ
• Berend T. Iván: Egy év a mérlegen Jegyzetek a veszprémi tévéfesztiválról
• Faragó Vilmos: „Puha” humor
KÖNYV
• Csala Károly: Filmszolfézs kezdőknek és haladóknak

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Apróbb hibák

Reinecke Hubert

 

Rendszeresen, és igen nagy érdeklődéssel szoktam olvasni a Filmvilág számait. Többek között azért, mert nagyon jól informál, mindig aktuális, eléggé megalapozott kritikával elemzi az új filmeket. és a filmtörténetet sem hanyagolja el.

De most egy kritikai megjegyzéssel fordulok önökhöz. Akkor süllyed egy újság (vagy akármilyen elemző írás) minőségi színvonala, ha a magas nívójú kritikákban olyan apróbb hibák vannak, mint a Filmvilág 80/6. számának három cikkében.

1. Almási Miklós Aki ezt olvassa, hüje című írásában elemzi az American Graffiti című filmet. Cikkében a következő olvasható: „A fiatal George Lucas első filmjében egyetlen ilyen felirat sem látható.. azt sugallván, hogy Lucasnak az Ameritan Graffiti az első filmje, noha a Csillagok háborúja nyomán kitört „láz” során mindenki megtudhatta, hogy az első film a THX 1138.

2. Kulcsár Máriának a Kicsi a kocsi, de erős című filmről írt kritikájában olvasható, hogy a Verseny a javából Fate professzorának alakítója Peter Falk volt. Szegény Jack Lemmon, aki olyan nagy sikerrel alakította ezt a szerepet, és szegény Peter Falk, aki Fate professzor (Jack Lemmon) Jobb keze volt a filmben!

3. Hegedűs Tibor A csendestárs című filmről írt kritikájában – jogosan – sztárnak nevezi Elliot Gouldot. Ezért találom hiányosnak az utána következő felsorolást Elliot Gould filmjeiről. A kritikus tanulságául Elliot Gould további két, Magyarországon is bemutatott filmjét szeretném felsorolni: Földi űrutazás, MASH.

Véleményem szerint az általam említett két filmben bontakozott ki a leginkább Elliot Gould tehetsége és egyénisége.

Három kis hiba, amelyek dezinformálják az olvasót, ha nem tudja az igazságot, és felbosszantják akkor, ha tudja.

A továbbiakban is hű olvasója maradok újságuknak, és bízom abban, hogy a későbbiekben több figyelmet fordítanak az ilyen „apró” hibák kiküszöbölésére.

 

Tisztelettel:

Reinecke Hubert (Budapest)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/09 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7749