KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/december
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Őze Lajos (1934–1984)

• Hegedűs Zoltán: „...És a démon megjelenik” A pénz
AZ ÉN FILMEM
• Kézdi-Kovács Zsolt: A beavatás tekintete Zsebtolvaj

• Koltai Tamás: Kísérlet filmepikára Eszmélés
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: A tanítványok Forgatókönyvrészletek

• Bársony Éva: Mi még mindig háborúzunk Beszélgetés Palásthy Györggyel
• Dés Mihály: Céda vagy szüfrazsett? Carmen
• N. N.: Carlos Saura filmjei
• Ciment Michel: Carmenománia
• N. N.: Carmen a filmvásznon
• Szkárosi Endre: Hűvös részvét Rekonstrukció
• Tallár Ferenc: Harsány metaforák Robbanásveszély
• Szilágyi Ákos: Közérthetetlenség-történeti adalékok Avantgarde és közérthetőség a húszas években
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Scapin furfangjai
• Koltai Ágnes: Végelszámolás
• Kovács András Bálint: Barbara királynő sírfelirata
• Gáti Péter: Széplány ajándékba
• Sneé Péter: Eljegyzés előtt
• Ardai Zoltán: Jazzbolondok
• Matkócsik András: Hat gézengúz
• Zirkuli Péter: Ragyogó pályafutásom
• Magyar Judit: Nem férünk a bőrünkbe
• Harmat György: A szerelem csapdája
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Rendezők iskolája Molière a képernyőn
KÖNYV
• Pap Pál: Szubjektív filmtörténet

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Rossz álmok

Kovács Marcell

 

A Hatodik érzék zajos sikerén felbuzdult hollywoodi illetékesek a kifáradni látszó sorozatgyilkosok helyett egyre szívesebben bízzák a riogatást lidércekre, koboldokra és más hazajáró lelkekre.

Sam Raimi fordulatos thrillere ugyan nem kimondottan kísértet-film, mégis remekül illik a Hetedik érzék, Frequency, Temetetlen múlt-sorozatba. Főhőse, a három gyermekét egyedül nevelő fiatal özvegy látnoki képességgel bír. Jövendőmondás a foglalkozása, ő a kerületi jósnő, de pszichológusként és lelki szemetesládaként is funkcionál. Kezdetben csak a felesége kitárulkozását nehezményező dúvad férj támadásaival és az ideggyenge autószerelő-fiú dühkitöréseivel kell megbirkóznia, ám amikor a rendőrség kérésére bekapcsolódik a helyi hatalmasság nyomtalanul eltűnt lányának keresésébe, az ő élete is veszélybe kerül.

Az ismerős motívumokból ügyesen építkező történetet az egykori vagány Raimi pedáns szakszerűséggel tálalja. A kisvárosi realizmust lebegő álomképekkel teszi fátyolossá, majd a megfelelő pillanatban dogmás tombolással trombitál ébresztőt. Pontos, elegáns és kiszámítható; a Gonosz halottak-trilógia elbűvölő zabolátlansága nyomokban sem jellemzi. Egy vakmerő húzása van azért: Keanu Reeves-ből megkísérel gonosz Robert De Nirót varázsolni. Nem jár sikerrel, pedig volt idő, amikor ennél vadabb kunsztokat is gond nélkül teljesített. Például westernt csinált Sharon Stone-nal és Leonardo DiCaprióval, nem is rosszat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/05 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3321