KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/április
KRÓNIKA
• N. N.: Negyven év negyven legjobb magyar filmje A szavazás eredménye
FILMSZEMLE
• Losonczi Ágnes: Szemle után
• N. N.: A Magyar Játékfilmszemle díjai
• Lengyel Péter: Fénytörés
• Baló György: Egy amatőr megjegyzései

• Reményi József Tamás: A poénok legendája Hány az óra, Vekker úr?
• Szabó Miklós: A talpraállás képei Az 1944–1945-ös korforduló a magyar filmhíradóban
• Pünkösti Árpád: Felvétel indul! Csaták háború után
• Báron György: Odüsszeusz filmfelvevővel A fehér városban
• Györffy Miklós: Lobogónk, Küsters mama Küsters mama mennybemenetele
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Máskor, máshol
• Gáti Péter: Hazánk
• Sneé Péter: Montenegro
• Dés Mihály: 39 lépcsőfok
• Ardai Zoltán: Hóhányók és hóvirágok
• Lajta Gábor: A legyőzhetetlen Vutang
• Harmat György: Őrült római vakáció
• Kapecz Zsuzsa: Vera és a férfilátogatók
• Lalík Sándor: Tükröződések
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Műsor – kék fényben
• Csörögi István: Közületi házimozi Képmagnózásunk gyakorlatáról
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Balázs Béla-kötetek

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Szex a neten

Varga Zoltán

Middle Men – amerikai, 2010. Rendezte: George Gallo. Szereplők: Luke Wilson, Giovanni Ribisi, Kevin Pollack. Forgalmazó: Select. 108 perc.

Pajzán tinivígjátékot sejtet a magyar cím, holott az eredeti Middle Men illedelmesen a fõhõsre fókuszál, az eladók és a fogyasztók között közvetítõ kereskedelmi szakemberre, aki jelen esetben az internetes pornográfia számlázási manõvereit bonyolítja le. A Luke Wilson által játszott Jack Harris – aki egyben narrátora is a visszapillantásokban megelevenedõ cselekménynek – mérhetetlenül meggazdagodik ebbõl, a vagyonnal azonban együtt jár rosszakarói s kényszerû maffiakapcsolatai számának ugrásszerû megnövekedése is, amit elkerülhetetlen morális válsága súlyosbít, amely elõbb házasságát látszik fölemészteni, utóbb családját sodorja életveszélybe. A valós események szabados feldolgozásából született Szex a neten a Boogie Nights nosztalgikus pornókultuszát és a Nagymenõk lehengerlõ gengsztertablóját is megidézi (az internetes oldalak létrehozásával elért gazdagság okán pedig a Közösségi hálóval is rokon), ám a két nagy példaképnek csak sápadt örököse. Bár a kaliforniai miliõ megjelenítése és az 1997–2004 közötti idõszak felidézése hangulatos és találó – kivált azok a montázsszekvenciák ragyogóak, amelyeket Harris ironikus szövege erõsít –, a történések olyan pályát járnak be, amelyet számtalanszor láthattunk már, miközben bizonyos jelenetek elnagyoltsága és kínos mellékszálak (fõleg a terroristák pornófüggésérõl) ugyancsak rontanak az összképen. Kárpótolhat viszont az erõs színészgárda: Wilson mellett Giovanni Ribisi (mint a netpornót kieszelõ drogos kretének egyike), James Caan (egy hitvány ügyvéd bõrében) és Rade Serbedzija (orosz gengsztervezérként) gondoskodnak róla, hogy minõségi tálalásban kapjunk egy csokorra valót jórészt vérlázítóan degenerált és/vagy aljas karakterekbõl.

Extrák: audiokommentár, kimaradt jelenetek, alternatív jelenetek, bakiparádé, pofonmontázs.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/10 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10811