KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/április
KRÓNIKA
• N. N.: Negyven év negyven legjobb magyar filmje A szavazás eredménye
FILMSZEMLE
• Losonczi Ágnes: Szemle után
• N. N.: A Magyar Játékfilmszemle díjai
• Lengyel Péter: Fénytörés
• Baló György: Egy amatőr megjegyzései

• Reményi József Tamás: A poénok legendája Hány az óra, Vekker úr?
• Szabó Miklós: A talpraállás képei Az 1944–1945-ös korforduló a magyar filmhíradóban
• Pünkösti Árpád: Felvétel indul! Csaták háború után
• Báron György: Odüsszeusz filmfelvevővel A fehér városban
• Györffy Miklós: Lobogónk, Küsters mama Küsters mama mennybemenetele
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Máskor, máshol
• Gáti Péter: Hazánk
• Sneé Péter: Montenegro
• Dés Mihály: 39 lépcsőfok
• Ardai Zoltán: Hóhányók és hóvirágok
• Lajta Gábor: A legyőzhetetlen Vutang
• Harmat György: Őrült római vakáció
• Kapecz Zsuzsa: Vera és a férfilátogatók
• Lalík Sándor: Tükröződések
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Műsor – kék fényben
• Csörögi István: Közületi házimozi Képmagnózásunk gyakorlatáról
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Balázs Béla-kötetek

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Kéjutazás Las Palmasba

Greskovits Béla

 

„Az sem fenékig tejfel, ha az ember fogyasztói társadalom polgára” – bizonygatja filmjében Lasse Åberg.

Sajnos, kevés újdonsággal szolgál mindazoknak, akik már túljutottak e felismerésen.

Vígjátékának szereplői turisták. Sokfogásos társasutazást fogyasztanak a Kanári-szigeteken. Előételként mindenki mást fogyaszt: egyesek édeskés prospektus-romantikát, mások pszichokúrát a repülési pánik ellen. A hölgyek is fogyókúráznak, hogy beleférjenek fürdőruháikba. A fő fogások közösek. Déltengeri napsütés napolajjal, egyenorrvédővel az uszoda-parti pázsiton. Csoportos rutinlátogatás a turisták számára konzervált falvacskába. Teve-túra, két autópálya között. Tömeges alkony-idill a szálloda erkélyein a bédekker javasolta testhelyzetben. Közben mintha valamiféle krimi is bonyolódna: elvész, vándorol, majd jó kezekbe kerül ötvenezer adómentesen kicsempészett svéd korona. Desszertként a nő- és hímnemű útitársak egymást fogyasztják, jobban mondva – svéd filmekben szokatlan szemérmetességgel – inkább csak csipegetik.

„Ni, ezek valahogy mind egyformák…” heherészik rajtuk bátortalanul a rendező. Helyettünk teszi. Mert igazi nevetnivalót bizony aligha kíván ez a sótlan turista-show. Hacsak nem érjük be olyasfajta idétlenségekkel, mint amilyen teszem azt a repülőtéri vizsgálóberendezést megsípoltató lúdtalpbetét, a fényes kőpadlóra eresztett tócsában didergő kiskutya, vagy a bágyadtan spanyolkodó spanyol.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/06 47. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7082