KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/május
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Afrikai filmhét

• A szerkesztőség : BBS
• Báron György: Kor-körképek Jegyzetek a Balázs Béla Stúdió új filmjeiről
• Tábor Ádám: Egy fény-érzékeny film Ex-kódex
• Kovács András Bálint: Utazás a filmképben Timár Péter etűdjeiről
• Szilágyi Ákos: Szentimentális archeológia „Sír. lobog a szeretet...”
• Koltai Tamás: Akárhol Európában Sortűz egy fekete bivalyért
• Zsugán István: Kőbánya, Montparnasse, Budapest Beszélgetés Szabó Lászlóval
• Székely Gabriella: Házikabát és tornacipő Uramisten
• Ardai Zoltán: Háttér, arcképpel Eszterlánc
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Csala Károly: Profán próféta Tengiz Abuladze

• Barna Imre: Alex a Paradicsomban Flashdance
• Fáber András: Lassan, énekelve Merguerite Duras és a filmpróza
• N. N.: Marguerite Duras filmjei
LÁTTUK MÉG
• Bérczes László: Lebegés
• Boros József: A föld fia
• Gáti Péter: Madonna, milyen csendes az este
• Hegyi Gyula: Tudom, hogy tudod, hogy tudom
• Koltai Ágnes: Kizökkent világ
• Schreiber László: A tej színe
• Harmat György: Maraton életre-halálra
• Sneé Péter: Menekülés a győzelembe
• Kapecz Zsuzsa: Anna Pavlova
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: A történelem dramaturgiája Széchenyi napjai
• Reményi József Tamás: Tizenkét kérdőjel A Fiatal Művészek Stúdiójának filmjeiről
KÖNYV
• Koltai Ágnes: Így filmeztek ti

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Filmsorozat az Örökmozgóban

Szmoktunovszkij ismeretlen szerepeiből

(X)

Tíz év után láthatjuk élőben ismét Innokentyij Szmoktunovszkijt, aki előadóesttel (Mozart és Salieri, versek és monológok) lép fel a Madách Színház Kamaraszínpadán, a Budapesti Őszi Fesztivál keretében. Az Örökmozgóban ez alkalomból olyan filmeket mutatnak be, amelyeket még soha nem vetítettek nálunk. Ugyanis vagy szülőhelyükön rejtegették őket, nem makulátlanul „szocialista realista” mivoltuk miatt (ilyen a két korai „újhullámos” alkotás, Az éjszakai vendég és a Szökőév), vagy pedig az utóbbi esztendőkben lezajlott társadalmi változások tartják távol őket, hiszen orosz filmeket játszani már nem kényszer, nem is divat, nem is üzlet.

A vetítésekre szeptember 26. és október 24. között vasárnap esténként kerül sor, fél hétkor. A program:

 

Az éjszakai vendég (1958. Rendezte: Vlagyimir Sredel); Mozart és Salieri (1962. Rimszkij-Korszakov operája, R.: Vlagyimir Borikker).

Szökőév (1961. R.: Anatolij Efrosz).

Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös története (1985. R.: Alekszandr Orlov; az első szovjet horrorfilmek egyike).

Fekete folyosó (1988. R.: Vagyim Gyerbenyev).

A női szabó (1990. R.: Leonyid Gorovec; a babij jari tragédia emlékezete.

 

A harmadik előadáson a színész az Örökmozgó vendége lesz, és dedikálja Geréb Anna: Szmoktunovszkij című könyvét, amely a Magyar Filmintézet kiadásában jelent meg.

 

Szponzorok: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága, a Pro Cultura Urbis Alapítvány és a MALÉV.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1085