KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Filmsorozat az Örökmozgóban

Szmoktunovszkij ismeretlen szerepeiből

(X)

Tíz év után láthatjuk élőben ismét Innokentyij Szmoktunovszkijt, aki előadóesttel (Mozart és Salieri, versek és monológok) lép fel a Madách Színház Kamaraszínpadán, a Budapesti Őszi Fesztivál keretében. Az Örökmozgóban ez alkalomból olyan filmeket mutatnak be, amelyeket még soha nem vetítettek nálunk. Ugyanis vagy szülőhelyükön rejtegették őket, nem makulátlanul „szocialista realista” mivoltuk miatt (ilyen a két korai „újhullámos” alkotás, Az éjszakai vendég és a Szökőév), vagy pedig az utóbbi esztendőkben lezajlott társadalmi változások tartják távol őket, hiszen orosz filmeket játszani már nem kényszer, nem is divat, nem is üzlet.

A vetítésekre szeptember 26. és október 24. között vasárnap esténként kerül sor, fél hétkor. A program:

 

Az éjszakai vendég (1958. Rendezte: Vlagyimir Sredel); Mozart és Salieri (1962. Rimszkij-Korszakov operája, R.: Vlagyimir Borikker).

Szökőév (1961. R.: Anatolij Efrosz).

Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös története (1985. R.: Alekszandr Orlov; az első szovjet horrorfilmek egyike).

Fekete folyosó (1988. R.: Vagyim Gyerbenyev).

A női szabó (1990. R.: Leonyid Gorovec; a babij jari tragédia emlékezete.

 

A harmadik előadáson a színész az Örökmozgó vendége lesz, és dedikálja Geréb Anna: Szmoktunovszkij című könyvét, amely a Magyar Filmintézet kiadásában jelent meg.

 

Szponzorok: a Művelődési és Közoktatási Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága, a Pro Cultura Urbis Alapítvány és a MALÉV.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/10 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1085