KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Nekrológ

1926–2011

Andrew Laszlo

Orosdy Dániel

 

A pápai születésű László András 1947-ben fotósként kezdte újvilági karrierjét. Gregory Sandor (Nővérek, Two-Lane Backtop, Ride in the Whirlwind) és a névrokon Ernest Laszlo (Airport, Aki szelet vet, Bolondok hajója) mellett a kevésbé sztárolt, de kivételes tehetségű magyar származású operatőrök közé tartozott.

Leghíresebb munkái a Rambo-széria első és a Star Trek ötödik része, a Joe Dante rendezte Vérbeli hajsza, a Sógun című mini-sorozat, de dolgozott Új-Hollywood nagyságainak olyan korai munkáin is, mint a Razzia Minsky bárjában (William Friedkin) és a Te már nagy kisfiú vagy (Francis Ford Coppola).

Széles spektrumon mozgott: a vígjáték-specialista Arthur Hiller mellett (Vidékiek New Yorkban) számíthatott rá a horrorista Tobe Hooper (The Funhouse) vagy akár Walter Hill is, akivel három remek akciófilmet készített (A harcosok, A lápvidék harcosai, Ha eljönnek a Bomberek). Utóbbi különlegessége, hogy a főleg utcákon és tereken játszódó, nem mellesleg lélegzetelállító vizuális világú cselekményt túlnyomórészt stúdióban rögzítették.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 02-02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10884