KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Deadpool 2.

Herpai Gergely

Deadpool 2. – amerikai, 2018. Rendezte: David Leitch. Írta: Ryan Reynolds, Rhett Reese és Paul Wernick. Kép: Jonathan Sela. Zene: Tyler Bates. Szereplők: Ryan Reynolds (Wade), Josh Brolin (Kábel), Zazie Beetz (Domino), Julian Dennison (Tűzököl), T.J. Miller (Weasel). Gyártó: Marvel Entertainment / Kinberg Genre. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 119 perc.

 

Groteszk humor, a Marvel-univerzum tabuinak fricskázása, és egy bohóckodó szuperhős: ezek a Deadpool-franchise kellékei, amely immár a második résszel pró-bálja magát belopni a nézők szívébe. A kaszkadőrből rendezővé vált David Leitch-nek, illetve az akciófilmhősből inkább komikussá avanzsált Ryan Reynoldsnak köszönhetően a második rész ismét szórakoztató, és közös munkájuk az egyébként nem túlzottan epikus akciójelenetek meglehetősen izgalmassá, a poénokat pedig kacagtatóvá varázsolja – noha a rendkívül egyszerű forgatókönyv által felvázolt rettenetesen bugyuta alaptörténetről nem minden esetben lehet eldönteni, vajon önmaga paródiája szeretne lenni, vagy helyenként tényleg komolyan gondolták az alkotók.

Pontosan az a film legnagyobb problémája: amikor valóban komoly élethelyzeteket próbál ábrázolni, érzelmekkel, szerelemmel és drámával (például Wade Wilson és barátnője, Vanessa között), akkor a legostobább, legirritálóbban giccses és klisés szintre süllyed le, amit elég nehéz megemészteni - különösen az egyébként tényleg kacagtató jelenetekkel összevetve. Ami azonban mindenképpen jó pont és előrelépés az előző részhez képest, hogy az abban szereplő borzasztóan egysíkú főgonosz és a sablonos végső összecsapással összehasonlítva itt némileg megerőltette a fantáziáját a film öt forgatókönyvírója (köztük Ryan Reynolds is). Még ha az olyan klasszikus akcióparódiáknak a Deadpool 2 még a nyomába sem ér, mint a Jean-Paul Belmondo főszereplésével készült A káprázatos (miként Reynolds sem ér fel Belmondo komikusi képességeihez), akinek az előző Deadpool tetszett, az nagy eséllyel ebben a részben sem fog csalódni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2018/06 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13682