KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A hetedik testvér

Vidovszky György

A legújabb egész estés magyar animációs film a Walt Disney mesegyár érzelmes és látványos vonalát képviseli, talán ezért ért el olyan szép sikereket az amerikai videópiacon. Dargay Attila „vukos” állatmeséje egy Mercedesből kidobott kiskutyáról szól, akit hat jószívű nyuszi fogad be hetedik testvérnek. A testvérek különböző jellemeiben a hét törpe filozofikus karaktereinek gyengécske mását ismerhetjük fel a nyuszik életét bemutató felvonásban. A rózsaszín orrú és kék szemű (!) nyuszikölykök mozgatásának takarékos fázisolása sajnos még statikusabbá tette a hosszú bevezető részt. A mese második felében azonban két izgalmas akciójelenettel, a vadászok humoros és elszánt támadásával, valamint a vihar okozta katasztrófa magával ragadó pillanataival ajándékozzák meg a kitartó nézőt az alkotók. Az amerikai „mesterek” munkáihoz hasonlóvá csak annyira válik ez a mesefilm, amennyire a saját értékeit nem ismerő kiskutyusnak sikerül elvegyülni a nyuszik között. A hetedik testvér végül rájön, hogy igazi nyuszivá sosem válhat, és boldog akkor lesz, ha kutyus marad és hazatalál...

A film készítői közül Koltai Jenő már nem érhette meg a bemutatót, és a mese készülő folytatását is nélküle kell befejezni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/04 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=242