KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Audrey Tautou, aki a magyar mozikban Jeunet Amélie-jében látható, Stephen Frears új filmjében játssza következő főszerepét. A történet színhelye egy koszlott londoni garniszálló, ahol különös gyilkosság történik, melyet az éjszakai portás és a török takarítónő nyomoz ki.

 

*

 

François Ozon (Vízcseppek a forró kövön) szintén bűnügyi filmet forgatott. Egy vidéki udvarházban megölik a ház urát. A nyolc gyanúsított: Catherine Deneuve, Isabelle Huppert, Danielle Darrieux, Fanny Ardant, Emmanuelle Béart, Virginie Ledoyen, Firmine Richard, Ludivine Sagnier.

 

*

 

A viktoriánus thriller újra divatba jött, a Hasfelmetsző Jack történetét feldolgozó From Hell után már forog a Dr. Jekyll és Mr. Hyde új változata. Az Egy fiatal londoni orvos naplóját David Mamet írta és rendezi, a címszerepben Jude Law, aki Robert De Niro második rendezésében is főszerepet kapott. A Jó pásztor a CIA létrejöttét meséli el.

 

*

 

Philip Kaufman pályafutása első remake-jén dolgozik: Alfred Hitchcock 1941-es klasszikusát, a Gyanakvó szerelmet újítja fel, főszerepben Ben Affleckkel és Gwyneth Paltrow-val.

 

*

 

Roman Polanski visszatér gyökereihez: új filmje a nemrég elhunyt lengyel zongoraművész, Wladyslav Szpilman második világháborús megpróbáltatásairól szól. A Canal Plus által finanszírozott Pianist (Zongorista) forgatása a berlini Babelsbergben folyik, a varsói gettóban játszódó jelenetek nagy részét azonban a rendező az eredeti helyszíneken veszi fel.

 

*

 

Leni Riefenstahl 100. születésnapját (48 éves szünet után) új filmmel kívánja megünnepelni: az augusztusban bemutatásra kerülő Underwater Impressons (Vízalatti benyomások) 45 perces összeállítás a rendezőnő búvártúráin készített felvételekből, amelyeket 1974 és 2000 között tett az Indiai-óceánon. A film zeneszerzője Giorgo Moroder lesz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2438