KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/július
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Jugoszláv filmnapok
• Koltai Ágnes: Szovjet filmnapok a Győzelem Napja alkalmából
• N. N.: Hibaigazítás

• Dés Mihály: Spanyolország messzire van A spanyol film Franco nélkül
• Kornis Mihály: Zongorista a háztetőn Ragtime
• Zalán Vince: Csak a filmvásznon létezett Nicholas Ray és a Johnny Guitar
• Szilágyi Ákos: Milarepaverzió Kerekasztal-beszélgetés
• Szilágyi Ákos: Az elmesélt én Az „új érzékenység” határai
• Forgács Éva: Festészet, film, fényképrealizmus Kállai Ernő és a vizualitás
• Kállai Ernő: Optikai demokrácia
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A megkésett álmodozások kora Sanremo
• Bikácsy Gergely: Brazilok a Beaubourg-ban Párizs
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Kovács András Bálint: Az etnográfus filmrendező Jean Rouch
LÁTTUK MÉG
• Mátyás Péter: Éden boldog-boldogtalannak
• Bérczes László: A szavanna fia
• Koltai Ágnes: Józan őrület
• Ardai Zoltán: A hamiskártyások fejedelme
• Gáti Péter: Bűvös vászon
• Szántó Péter: Kínos történetek
• Glauziusz Péter: A zsaru nem tágít
• Hirsch Tibor: Szivélyes üdvözlet a Földről
• Magyar Judit: Sárkányölő
• Kapecz Zsuzsa: A Nap lánya
TELEVÍZÓ
• Popper Péter: Szabad asszociációk a gyerekekről és a művészetről
• Koltai Ágnes: A tekintélytisztelő televízió Kőszeg
• Faragó Vilmos: Aréna Begurul a labda a szobába
KÖNYV
• Zsombolyai János: Így készül a film?

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nem látni és megszeretni

Székely Gabriella

 

Az ilyen filmekre mondják, hogy fergeteges humorú. A gegek egymás sarkára hágnak, Blake Edwards rendező beleizzad az erőfeszítésbe, hogy halálra röhögtesse nézőit. Összeszorított foggal hajszolja hőseit, az agglegény férfit és egy korty pezsgőtől gátlásait levetkőző gyönyörű nőt, hogy minél viccesebb helyzetekben essenek hasra, elegáns éttermi vendégek ölébe, tépjék le a szmokingok zsebeit és a parókát a fontos japán milliomos üzletember feleségének a fejéről. A színészek, Kim Basinger és Bruce Willis, elszántan hajtják végre a rendezői utasításokat. Tépetten szakadtan, kimerültén autóznak az ülés és ajtó nélküli autóban, feltűnést keltenek, verekedéseket provokálnak, tönkreteszik a fogadásokat, estélye-ket, míg végül is, ki gondolná, egymáséi lesznek egy úszómedence hűs hullámai között.

Blake Edwards nem árul zsákbamacskát. A közönséget az égvilágon semmilyen meglepetés nem éri.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/09 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5479