KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/szeptember
• N. N.: Filmművészet, pénz, piac Beszélgetés Kőhalmi Ferenc filmfőigazgatóval
• Bikácsy Gergely: Bohócsipka és narráció
PRO ÉS KONTRA
• Deák Tamás: Ötletparádé, zenés holdfényben És a hajó megy
• Zoltai Dénes: Fellini Funérailles-a, olasz témákra És a hajó megy

• Fáber András: Yoyo rajzol Etaix, a filmes és grafikus
FORGATÓKÖNYV
• Esterházy Péter: Idő van Tiszán innen, Dunán túl

• Almási Miklós: Franzstadti heppening Egy kicsit én... egy kicsit te
• Barna Imre: Küldetés sehova Megfelelő ember kényes feladatra
VITA
• Hegyi Gyula: Röpirat felirat-ügyben
• Márkus Éva: A szinkron védelmében
LÁTTUK MÉG
• Bánlaki Viktor: Élet, könnyek, szerelem
• Hirsch Tibor: Androidok lázadása
• Faragó Zsuzsa: Játszóterek banditái
• Kapecz Zsuzsa: A pillangókisasszony visszatérése
• Jándor Kornél: Ádáz hajsza
• Vida János: Férfias nevelés
• Ardai Zoltán: Családi vészkijárat
• Harmat György: Törekvő tanerő
TELEVÍZÓ
• Simó Jenő: A televízió és közönsége Veszprém után
• Faragó Vilmos: Optimisták? Forradalom-lélektani tudósítás
• Zalán Vince: Fény minden mennyiségben Arany Prága
KÖNYV
• Héra Zoltán: Útadás és úttisztítás Széljegyzetek egy filmesztétikai könyvhöz
KRÓNIKA
• N. N.: A keszthelyi film- és videós szemle
POSTA
• Csatári Béla: Szükségszerű uborkaszezon?
• A szerkesztőség : Válasz

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

César Budapesten

N. N.

Budapesten a Fő utcában megnyílt az új Francia Intézet. A César-díjas francia filmek fesztiválján egy tucat, eddig Magyarországon nem vetített alkotást mutattak be: Louis Malle: Milou májusban, Maurice Pialat: Van Gogh, Claude Chabrol: Madame Bovary, Miloš Forman: Valmont, Alain Corneau: Indiai álom, A világ minden reggele, Bertrand Tavernier: Az élet és semmi más, Gerard Jugnot: Rendkívüli korszak, Bruno Nuyten: Camille Claudel, Christian Vincent: A diszkrét lány, Laurent Haynemann: Az öreg hölgy, aki tengerben mászkált, Yves Robert: Apám dicsősége, Anyám kastélya, J-P. Jeunet – M. Caro: Delicatessen, Jaco van Dormael: Totò, a hős, Leos Carax: A Pont Neuf szerelmesei (ez utóbbi minden idők legdrágább francia filmje).

A változatos program rendkívüli filmeseménnyel kezdődött: levetítették a Mahabharátát, Peter Brook ötórás filmjét. Az indiai eposzt Jean-Claude Carrière írta színpadra. 1985-ben Avignonban mutatták be, majd az előadás alapján született a film. A bemutatóra megérkezett Peter Brook és Jean-Claude Carrière is.

A Filmvilág következő számában Buñuel, Godard, Wajda, Osima, Forman, Ferreri forgatókönyvírója, Carrière beszél a rendezőkről és a közös munkáról, arról például, hogyan született A burzsoázia diszkrét bája vagy a Mentse aki tudja (az életét) egy-egy jelenete, meg arról, mit jelent Síva négy karja a Mahabharátában.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/07 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=503