KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/november
• Reményi József Tamás: Nyomtalanul? A Tanítványok
• Greskovits Béla: Időutazás a jelenbe A Tanítványok
• Szabó Miklós: Egy nagy akció legendája A romantikus technokrácia távlatai és útvesztői
• Szántó Péter: Erdei capriccio Hóvirágünnep
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Fáber András: Erosz és Thanatosz A testi szerelem és az rőszakos halál képei
• N. N.: A bűn kitenyésztői és a mozi
• Szilágyi Ákos: Ölnek, ha nem ölelnek Székfoglaló beszéd a Gyilkossági Műértők Társasága előtt
• Lajta Gábor: Halálkalligráfia Szamurájok és karatézók a filmen
• Réz András: Armageddon a nappaliban
ESZMECSERE
• Györffy Miklós: Nem mesélni nem lehet

• Kézdi-Kovács Zsolt: Szerelmünk volt Hirosima Adalék a szinkron-vitához
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Végre vasárnap!
• Bársony Éva: Kunyhó a nádasban
• Csáki Judit: Az öltöztető
• Hegyi Gyula: Az elveszett frigyláda fosztogatói
• Harmat György: A házibuli folytatódik
• Ardai Zoltán: Gregory barátnője
• Vida János: Szerelem pasztellben
• Faragó Zsuzsa: Az utolsó szökés
• Mátyás Péter: Aranyeső Yuccában
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Vágyakozás – önismeretre Hazai jelkép

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelmeim

Ambrus Katalin

 

Steno, a népszerű Piedone-filmek rendezője, most két „különös házasság” vidám történetét vitte filmvászonra.

Mit tegyen a feleség, ha szerelme túl sok elfoglalt házastársának? A vígjátéki válasz: menjen férjhez még egy férfihez. Annalisa, a jószándékú asszony még ezt az „áldozatot” is vállalja, s úgy tetszik, a bigámia ideális módszer a házi boldogsághoz. A bonyodalom természetesen elkerülhetetlen: az eddig gyermektelen asszonyról kiderül, hogy anyai örömök elé néz. Megkezdődik a kétségbeesett apakeresés, mely a történet folytatása érdekében reménytelen. A hősnő teendője tehát, hogy férjeit – eltitkolva a valódi indokot – megismertesse és megkedveltesse egymással. Ez olyan kiválóan sikerül, hogy – újabb bonyodalomként – a hűségesnek vélt férjek ugyanazzal a „hölggyel” csalják meg a „szolid” hitvest, aki megbántott szerelmeiben elhagyja csapodár férjeit. Persze a dolgok, ahogyan egy komédiához illendő, rendeződnek: Annalisa ikreivel mindkét férjét apaszerephez juttatja.

Habkönnyű vígjáték sok helyzetkomikummal, s bár a mulatságos szituációk egy része már máshonnan is ismerős, Monica Vitti temperamentumos alakítása az „ártatlanszemű” bigamista hősnő szerepében kétségkívül igen szórakoztató.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/08 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7369