KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/január
• Zoltai Dénes: Opera és film Egy műfaj újjászületése
• Feuer Márta: Hűség és mítosz Orfeusz és Eurydiké
• Balassa Péter: Csakhamar vagy sosem A jövő zenéje a film
• Földényi F. László: Az üdvkeresés terhe Syberberg Parsifalja
• Ludassy Mária: Terror erény nélkül
• Székely Gabriella: Találkozás a porcelánboltban Hülyeség nem akadály
• Fáber András: A befejezetlen műemlék Orson Welles tündöklése és nyomorúsága
• N. N.: Orson Welles filmjei
• Kézdi-Kovács Zsolt: Orson
• Gambetti Giacomo: Túl a melodrámán Francesco Rosi portréjához
• N. N.: Francesco Rosi filmjei
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: A múlt árnyékában Gdańsk
LÁTTUK MÉG
• Bársony Éva: A fal
• Szántó Péter: Vadászkunyhó
• Harmat György: Zűrös hétvége
• Bérczes László: Családi titkok
• Gáti Péter: Szenvedély végszóra
• Baló Júlia: Egy kirándulás képei
• Faragó Zsuzsa: A tenger zamata
• Kapecz Zsuzsa: Hamupipőke
KÖNYV
• Csala Károly: Olasz kismonográfiák
KRÓNIKA
• N. N.: Ado Kyrou halálára

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Gyilkos iroda

Pápai Zsolt

Not Safe for Work – amerikai, 2014. Rendezte: Joe Johnston. Szereplők: Max Minghella, JJ Feild, Eloise Mumford. Forgalmazó: Universal. 72 perc.

A hazai dvd-kiadást titokzatos irányelvek szervezik: kortárs klasszikusok tömege marad ki a mozikból, illetve a dvd- és BluRay-piacról egyaránt, miközben másod- és harmadrangú produkciók sora kap bebocsáttatást. A Gyilkos iroda például ilyen film, fogyasztható, de fals thriller, amely nincs ugyan híján néhány izgalmasabb pillanatnak, végeredményben azonban éppen a feszültségkeltés frontján vall kudarcot, elsősorban azért, mert Joe Johnston rendező (Jumanji, Jurassic Park III, Amerika Kapitány) az információadagolásban elemi hibákat vét. Az expozícióban idegesen kapkod, mintha maga is elveszett volna a különböző nevek és ügyiratszámok szövevényében, a kifejtés során viszont lomha: vagy kiszámítható fordulatokkal operál, vagy pedig olyanokkal, amelyek alig következnek az előzményekből. A direktor a kíméletlen gyilkológéppel szűk helyre összezárt antagonista jól ismert meséjét mondja fel: a mészárlás terepe ezúttal egy irodaház-labirintus, ahol a gyógyszeripari lobbi leleplezésén éjszakai műszakban dolgozik néhány lézengő ügyvéd. A produkció extra tehertétele, hogy a főszereplővel nem könnyű azonosulni, az viszont a javára írandó, hogy a fehérgallérosok – akik közé az ügyvédek is beletartoznak – gusztustalanságai kendőzetlenül kerülnek bemutatásra.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11744