KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/január
• Zoltai Dénes: Opera és film Egy műfaj újjászületése
• Feuer Márta: Hűség és mítosz Orfeusz és Eurydiké
• Balassa Péter: Csakhamar vagy sosem A jövő zenéje a film
• Földényi F. László: Az üdvkeresés terhe Syberberg Parsifalja
• Ludassy Mária: Terror erény nélkül
• Székely Gabriella: Találkozás a porcelánboltban Hülyeség nem akadály
• Fáber András: A befejezetlen műemlék Orson Welles tündöklése és nyomorúsága
• N. N.: Orson Welles filmjei
• Kézdi-Kovács Zsolt: Orson
• Gambetti Giacomo: Túl a melodrámán Francesco Rosi portréjához
• N. N.: Francesco Rosi filmjei
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: A múlt árnyékában Gdańsk
LÁTTUK MÉG
• Bársony Éva: A fal
• Szántó Péter: Vadászkunyhó
• Harmat György: Zűrös hétvége
• Bérczes László: Családi titkok
• Gáti Péter: Szenvedély végszóra
• Baló Júlia: Egy kirándulás képei
• Faragó Zsuzsa: A tenger zamata
• Kapecz Zsuzsa: Hamupipőke
KÖNYV
• Csala Károly: Olasz kismonográfiák
KRÓNIKA
• N. N.: Ado Kyrou halálára

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Michelangelo Antonioni, Pedro Almodóvar és Wong Kar-wai. Ha van „három tenor” a filművészetben, ez az. A tervezett közös film témája kevésbé meglepő: az Erosz két nő sorsát követi, akik ugyanabba a férfiba szerelmesek. A forgatást a tervek szerint a nyolcvankilenc éves olasz mester kezdi Toscanában. A film részben digitális videóra készül, Antonioni Az oberwaldi titokban (1979) elsőként kísérletezett a videó filmes felhasználásával.

 

*

 

Wim Wenders produkciós cége, a Road Movies másfél órás filmösszeállítást tervez, amelyben neves rendezők 7-8 perces rövidfilmet készítenek az Időről. Az alkotók között található Bertolucci, Godard, Jarmusch, Kaurismäki, Lynch, Marker, Kaige, Roeg, Menzel, Figgis és Spike Lee. A Wenders által forgatott záróepizód a Párizs, Texas alternatív befejezése, amely arról szól, mi történt volna, ha a Nastassja Kinski által alakított hősnő tíz perces késése következtében nem találkozik a kisfiával.

 

*

 

Jön a Trainspotting 2? Irwin Welsh mindenestre már írja a folytatást (Pornófilm), amelyben az egyes számú angol kultfilm hőseit tíz évvel a történtek után látjuk majd viszont. A folytatásban nemcsak a hősök változnak meg, hanem, ha Welshen múlik, a szereplők is, aki szerint „érdekesebb lenne, ha a karaktereket, más színészek játszanák”. Danny Boyle mindenesetre ragaszkodik a Trainspotting szereplőihez, jelenleg Robert Carlyle-lal forgat (28 nappal később), Solomon Grundy című filmjének főszerepére pedig Ewan McGregort kérte fel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3519