KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/március
KRÓNIKA
• Gaál István: Herczenik Miklós (1930–1985)

• Breitner Miklós: Haldoklik-e a magyarfilm? Ár – költség – haszon
• Breitner Miklós: Interjú Drecin Józseffel a Művelődési Minisztérium államtitkárával Vita a filmgyártásról
• Lugossy László: Fantomgazdaság Vita a filmgyártásról
• Zalán Vince: Egy kelet-európai fotográfus Embriók
• Zsugán István: Arc ellenfényben Beszélgetés Zolnay Pállal
• Almási Miklós: Zsúfolóoptikával Visszaszámlálás
• Schubert Gusztáv: Elvis Presley azt üzente Beszélgetés András Ferenccel
• Bikácsy Gergely: Erosz túszai Az érzékek birodalma
FESZTIVÁL
• Fáber András: Kitörési kísérlerletek Nantes
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Itt élned, halnod kell
• Lukácsy Sándor: Ördögi kísértetek
• Koltai Ágnes: Te már nagykisfiú vagy
• Barna Imre: Káosz
• Barna Imre: A piszkos ügy
• Dés Mihály: Quilombo
• Ardai Zoltán: Az óriás
• Barna Imre: IV. Henrik
• Baló Júlia: Jörgensen, a zsaru
• Hegyi Gyula: Az ágyúgolyó futam
• Kapecz Zsuzsa: Azt mondják, baleset
• Faragó Zsuzsa: Farkasverem
• Hirsch Tibor: Lopják a koporsómat
• Gáti Péter: Hajmeresztő hajnövesztő
TELEVÍZÓ
• Forgács Éva: Sokkolás gyengeárammal A televízió és a képzőművészet
• Nemes Nagy Ágnes: Az új Laodameia Babits drámája a képernyőn
KÖNYV
• Balassa Péter: Egy tanulmánykötet értelme

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Papírmozi

PAPÍRMOZI

Bayer Antal

Asterix-sorozat

A már megszokott tempóban folytatódik az Asterix-sorozat kiadása, és most érkeztünk el René Goscinny és Albert Uderzo talán legjobb munkáihoz. A széria 13. epizódja valamelyest elüt az összes többi résztől, amennyiben Asterixet egészen szokatlan helyzetben látjuk: pénzt kell(ene) keresnie. Márpedig az nagyon nem megy neki, és ahogy az sejthető, Obelix lelkes támogatása sem lendíti előre a dolgokat. Ha másokat kell kirántani a csávából, a mindig önzetlenül segítő gall harcos sziporkázik, magabiztosan pofozkodik, zseniális ötletekkel áll elő, de pénzügyekben teljesen tanácstalan. Mondjuk ki bátran: Asterix bénázik. Persze a végére összeszedi magát, gondolom, nem lőttem le ezzel a poént. A 14. rész a gótok/németek és a bretonok/angolok után az ibérek/spanyolok országába vezet, újabb lehetőséget teremtve a nemzeti sztereotípiák szellemes kifigurázására. 

Asterix és a rézkondér, Asterix Hispániában.Színes, puhafedeles, kötetenként 44oldal. Kiadó: Egmont.

 

Hihetetlen Pókember

Miközben szinte megállás nélkül panaszkodunk a hazai képregénykiadás szomorú helyzetéről, örömteli látni, hogy azért vannak kivételek. Abból pedig valószínűleg nem kevés tanulság is levonható, hogy míg a Pókember-sorozat előző kiadója éveken át csak az olvasók nagy része számára nehezen emészthető kompromisszumok árán volt képes egyáltalán fenntartani a lapot, a Kingpinnek szemmel láthatólag sikerült rátalálnia egy működőképes formulára, a korábbinál sokkal szebb kivitelben, és ahhoz képest teljesen korrekt áron. Olyannyira, hogy a kéthavi Hihetetlen Pókemberhez és a kevésbé pontosan kiszámítható gyakorisággal, de évente hatszor megjelenő, zártabb körben terjesztett Peter Parker Pókemberhez egy nyári különszám is csatlakozott, kapható az újságárusoknál. Különszámként különleges történeteket szoktak megjelentetni, önállóan is élvezhetőket, a fősodortól kicsit távolabb esőket. Ennek a kritériumrendszernek az első HP különszám csak részben felel meg, hiszen a sztori beleilleszkedik a Polgárháború idején a személyazonosságának a leleplezését kissé elhamarkodottan vállaló Peter Parkernek és családjának a vesszőfutásába. Az egyedi jelleget Peter és Mary Jane kapcsolatának a mélyebb vizsgálata biztosítja, kissé sziruposan, kissé komolykodva, de a kiváló írónak, Peter Davidnek köszönhetően mégis kiegyensúlyozottan és élvezhetően. 

Hihetetlen Pókember 2013 különszám. Színes, irkafűzött, 48 oldal. Kiadó: Kingpin.

 

Saint Chaos

Az elmúlt években egyre több magyar képregényalkotó bátorodott fel arra, hogy az amerikai piacon próbáljon érvényesülni, ha már idehaza ez egyelőre igencsak reménytelennek látszik. Két szerzői kiadvány (A szultán katonája, Noir) tapasztalatának a birtokában Huszka Zsombor egy netes hirdetésre jelentkezett, Noah Dorsey író keresett rajzolót egy régóta dédelgetett tervének a megvalósítására. A magyar rajzoló portfoliója meggyőzte, és mivel sikerült támogatót is találnia a projekthez, merészen belevágott. A négyrészes minisorozat műfaja horror, a története érdekes, még ha a kiindulási pontja kissé bizarrnak is tűnik (a főhőst érő kudarcok sorozata öngyilkosságra sarkallja, ám mivel képtelen önkezével véget vetni az életének, egy városi legendától megihletve üzenetet küld a parkban tevékenykedő szellemnek, miszerint lenne szíves őt váratlanul és hirtelen megfojtani, ám a nagyon is hús-vér embernek bizonyuló illető valójában sorozatgyilkos, és a remélt gyors megoldás helyett úgy dönt, hogy négy napon belül valamikor fog végezni hősünkkel, jó kegyetlen módszerekkel, addig is menjen csak bátran), a karakterek rendesen ki vannak találva, a rajzok egyediek, hatásosak. Az első részen azért meglátszik, hogy a szerzőpáros egyik tagja sem egészen járatos még a képregény formanyelvében, de a tanulási folyamat ígéretes. A képregény elsősorban online érhető el, de az amerikai Mile High Comics nagykereskedőnek köszönhetően készült belőle 500 nyomtatott példány, amelyből néhány várhatóan eljut az októberi budapesti képregénybörzére is. 

Saint Chaos 1. Színes, irkafűzött, 28 oldal. Elérhetőség, beszerezhetőség: http://er-studios.blogspot.com


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/09 64-64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11544